Solemne celebració de Sant Josep a la Unitat Pastoral Parroquial de Tàrrega

El passat divendres dia 19 de març, la Unitat Pastoral Parroquial de Tàrrega celebrà amb tota solemnitat la Festivitat de Sant Josep, en el transcurs de la missa vespertina a Santa Maria de l’Alba. Una celebració que aquest any 2021 ha tingut un especial relleu. El papa Francesc ha convocat un any dedicat a sant Josep, patró de l’Església universal, iniciat el 8  de desembre del passat 2020 fins al 8 de desembre d’aquest 2021.

Una nombrosa feligresia s’aplegà al temple parroquial respectant les normes  de la pandèmia, participant d’una solemne eucaristia presidida pel rector de la UPP de Tàrrega, mossèn Josep Maria Vilaseca, acompanyat del diaca permanent Joan Novell.

En l’homilia, Vilaseca, entre altres assenyalà: “aquest és un dia de gran solemnitat per l’Església,  doncs se celebra enguany l’any jubilar de sant Josep. Un any en què hem d’intentar imitar les seves virtuts de bondat i obediència a Déu”. Després de les pregàries es feu el res de la “Pregària a sant Josep del papa Francesc”.

Els cants estigueren a càrrec del grup parroquial Àngels de l’Alba, acompanyats de l’organista Jesús Balletbó i el cant dels Salms per Anna Castellà i l’organista M. Carme Guim. Acabada la missa es feu un fort aplaudiment a tots els que complien  el seu sant,  i una foto recordatòria dels assistents  a la festiva celebració.

Durant tota la jornada, la capella de Sant Josep de la parròquia, que llueix  des dels anys seixanta una murals al fresc del pintor targarí Jaume Minguell Miret, fou molt visitada.

Informa: Josep Castellà / Fotos: Josep Maria Martí Carnicer