El Diumenge de Rams dins l’església de Santa Maria de l’Alba

La Unitat Pastoral Parroquial de Tàrrega celebrà amb gran solemnitat el passat dia 28 la festivitat del Diumenge de Rams, a l’interior de l’església de Santa Maria de l’Alba. Així la tradicional benedicció de les 12 del migdia no es feu en el marc de la Plaça Major sinó dins del temple on tothom estigué assegut al seu lloc complint les normes sanitàries de la Covid19. Cal dir que també hi hagueren benediccions a totes les misses de la Parròquia per així distribuir més a la gent.

Després de l’entrada del rector de la UPP de Tàrrega, mossèn Josep Maria Vilaseca, acompanyat del diaca permanent Joan Novell i del grup d’escolans,  es procedí a la benedicció  de les palmes i els rams portats per la nombrosa feligresia de petits i grans que ompliren l’església. Mn. Vilaseca després de passar per tot recinte del temple, també feu des de l’escalinata d’entrada  la benedicció d’un petit nombre de fidels presents a la Plaça Major.

En la solemne eucaristia, Mn. Vilaseca assenyalà entre altres “la festa de Rams constitueix el pòrtic dels dies més importants de l’any en els quals ens endinsarem en la història de la Passió i la Resurrecció de Jesucrist, i al que hem d’acompanyar”.

El grup parroquial Els Àngels de l’Alba acompanyats de l’organista Àngel Sans cuidaren dels cants, i el Parenostre fou cantat pels assistents mentre tothom aixecava i feia moure el rams, acabant la celebració amb un llarg aplaudiment a l’històric Sant Crist de la Sang i dels Pagesos, present al presbiteri durant tota la Quaresma. En la vigília del 27 hi hagué una Adoració  al Santíssim i el res de les vespres.

Informa: Josep Castellà / Fotos: Josep M. Martí Carnicer i Salvador Cos