Festa de la Candelera i dels Patrons de Vida Creixent

La Unitat Pastoral Parroquial de Tàrrega celebrà el dimarts 2 de febrer la Festa de la Presentació del Senyor així com la tradicional celebració de la Candelera i de la Vida Consagrada, en el marc del primer temple de Santa Maria de l’Alba. En aquesta data dels sants Simeó i Anna, patrons dels grups de Vida Creixent, es feren així mateix les pregàries per tots aquells feligresos integrats en aquest moviment cristià de gent gran que eren presents a la festivitat.

Els actes religiosos començaren amb l’Adoració al Santíssim i una visita espiritual a la Mare de Déu de la Candela, seguint el res de les Vespres, presidits pel rector de la Unitat Pastoral Parroquial de Tàrrega, Mn. Josep Maria Vilaseca. Després de la benedicció de les candeles  des del fons de l’església és continuà amb una solemne eucaristia oficiada per Mn. Vilaseca concelebrant amb Mn. Josep Camprubí acompanyats del diaca permanent Joan Novell.

A l’homilia, Mn. Vilaseca glosant el significant i sentit de la assenyalada festivitat de la Presentació del Senyor, indicà entre altres coses: “la llum petita de la candela que neix apunta a la gran llum de la Pasqua del Senyor”. I referint-se als grups de Vida Creixent: “són gent gran portadors de la llum que ens porten l’alegria i l’esperança als més joves”. Els cants estigueren a càrrec del grup Angles de l’Alba acompanyats de l’organista Miquel Millà.

Finalitzada la solemne eucaristia, es feu un breu historial de Vida Creixent a Tàrrega, amb orígens l’any 2007 a les dependències del Carme, per després passar-se a l’Edifici Parroquial. Actualment hi ha quatre grups totalitzant cinquanta-nou membres, amb activitats de setembre a juny. Ara en temps de pandèmia, es fan algunes reunions presencials a la Capella dels Dolors, grups de WhatsApp i per via telemàtica. Es recomanà el llibre del curs 2020/21 L’harmonia de la teva vida, de Conxa Adell.  La festa dels patrons acabà amb l’Himne de Vida Creixent.

Informa: Josep Castellà