Celebracions en honor de la Mare de Déu de Lourdes, a Tàrrega

La Unitat Pastoral Parroquial de Tàrrega celebrà des del passat dia 11 fins el diumenge 14 de febrer una sèrie d’actes religiosos festejant la Mare de Déu de Lourdes.

Així el capvespre del dijous 11 es commemorà la festivitat de la Mare de Déu de Lourdes al temple de Santa Maria de l’Alba, amb nombrosa presència de feligresos i la bonica imatge de la venerada Verge. La celebració mariana estigué presidida per Josep M. Vilaseca, rector de la Unitat Pastoral Parroquial de Tàrrega. S’inicià amb l’Adoració del Santíssim fent-se el res del Rosari intercalant-se estrofes del càntic de l’Ave de Lourdes, portant els devots unes torxes enceses i pregant pels malalts i sanitaris. Després de la benedicció del Santíssim seguí una eucaristia solemne oficiada per mossèn Vilaseca, acompanyat del diaca Joan Novell. En l’homilia, Mn. Vilaseca significà entre altres coses: “En aquest moments difícils per a la humanitat degut a la pandèmia hem d’acudir a la Mare de Déu amb tota senzillesa, doncs Ella ens porta l’esperança”. “Els fets actuals ens demanen d’un canvi en les nostres vides”. Al final s’entonà el cant de lAve de Lourdes.

Els actes religiosos continuaren el dia 13 amb l’Adoració al Santíssim amb meditacions, una pregària del papa Francesc a la Mare de Déu en ocasió de la pandèmia del Coronavirus, pregant pels malats i final de la pandèmia, i les Vespres. El diumenge 14, la Missa de la Comunitat a la Parroquial, començà amb una processó interior acompanyant la imatge de la Mare de Déu de Lourdes fins al presbiteri. Seguí la missa oficiada per Mn. Josep Maria Vilaseca acompanyat del diaca permanent Joan Novell. En l’homilia Vilaseca indicà: “El Senyor continua avui curant-nos” i que “els miracles es produeixen encara avui dia amb devots que acudeixen al Santuari de Lourdes”. També va demanar l’ajut que hem de procurar a la nova campanya contra la Fam de Mans Unides d’aquest 2021, quina col·lecta  es feu aquest diumenge.

Al final de l’eucaristia tancant les quatre jornades dedicades a la Verge de Lourdes, amb els cants del grup Àngels de l’Alba i els organistes Jesús Balletbó i Àngel Sans, hi hagué  una processó de retorn de la Mare de Déu de Lourdes a la capella dels Dolors i el Santíssim, mentre s’entonava l’Ave de Lourdes pels feligresos.

Informa: Josep Castellà / Fotos: Josep M. Martí Carnicer i Alba Arqué

,