La Unitat Pastoral Parroquial de Tàrrega celebra la Festa dels Batejats 2021

El diumenge 10 de gener, la Unitat Pastoral Parroquial de Tàrrega, en la Festa del Baptisme del Senyor, convidà a participar les famílies que havien bategat algun infant en el transcurs del passat any 2020.

D’aquesta manera a la Missa Major de les dotze de Santa Maria de l’Alba, tingué lloc la celebració de la Festa dels Batejats, presidida pel rector Josep Maria Vilaseca, amb la presència d’un grup de tres infants batejats, acompanyats dels pares i familiars, a més d’un bon grup de feligresos a pesar de la nevada del dia.

En l’homilia Vilaseca, afirmà entre altres coses: “la solució de les nostres vides començà el dia del Baptisme que és un gran regal de Déu el qual hem de conservar”, remarcant també: “el  bateig és una gran vacuna que ens protegeix contra el maligne”.

Després de fer-se la renovació del baptisme, als infants batejats els impartí una especial benedicció, i a cadascun se’ls  imposà una petita creu de fusta, símbol dels germans cristians.

Els càntics d’aquesta celebració tingueren la participació del cor parroquial de Els Àngels de l’Alba , i del l’organista Jesús Balletbó.

Com a cloenda de la festa s’entregà per la parròquia targarina un pergamí amb el text  Pregaria per un fill – Festa del Baptisme del Senyor. Al final, davant de la imatge de la patrona la Mare de Déu de l’Alba, es feu la tradicional foto de família com a recordatori de la festa.

En la vigília del capvespre del dissabte 9, es feren a la capella dels Dolors i del Santíssim, algunes meditacions sobre el Credo, uns cants de lloança, el res de Vespres i l’Adoració al Santíssim.

Informa: Josep Castellà / Fotos: Carme Guim, Salvador Cos i Josep Castellà