Aplec a la Mare de Déu del Remei dels Molars, a Tàrrega

El tradicional Aplec dels Molars celebrà la trenta-sisena edició el dissabte 10 d’octubre a la capella dedicada a la Mare de Déu del Remei, a la partida dels Molars de Tàrrega.

Aquesta, construïda amb un monòlit de pedra recorda que el 1815 els devots targarins l’erigiren sota l’advocació de la Verge del Remei. Està situada a la cruïlla de la ruta de Tàrrega a Sant Martí de Maldà, i el camí de Verdú a Bellpuig. L’any 1945 la reconstruí l’Ajuntament i el 1985 es remodelà amb una zona enjardinada .

En l’edició del 2020 una quarantena de devots es reuniren al matí en aquest bonic indret dedicat a la Patrona de la comarca de la Plana d’Urgell, uns arribats en vehicles i altres en una caminada. S’inicià la trobada amb el rés del rosari pregant especialment per l’acabament de la pandèmia del Covid-19.

Seguí la celebració de l’eucaristia presidida per Mn. Josep Maria Vilaseca, rector de la Unitat Pastoral Parroquial de Tàrrega, en quina homilia recomanà, entre altres: “la pràctica del rés del Rosari amb fe i devoció  explicant les nostres coses a la Mare de Déu i presentar-nos-hi amb plena confiança”.

Els cants foren dirigits per Antoni Torres amb acompanyament de l’organista Jesús Balletbó, entonant-se el cant del Salve Maria del mestre Lluís Millet. Al final s’interpretà l’Himne a la Verge dels Molars (1986), lletra de Lluís Serra i música de Mn. Carles Melé. Feta la foto de família l’aplec anyal acabà compartint-se un esmorzar, amb el repartiment de les tradicionals pomes provinents de la comarca de l’Urgell portades per Josep Salvadó.

Informa: Josep Castellà