Tàrrega renova la tradició de la festa de sant Ramon

L’església parroquial de Santa Maria de l’Alba acollí d’una manera excepcional, degut a la pandèmia del Coronavirus i en lloc de l’habitual temple de la Mare de Déu de la Mercè, la tradicional festa dedicada a sant Ramon Nonat. S’oficià una solemne missa presidida pel Pare Jaume Salas, concelebrant amb el rector de la Unitat Pastoral Parroquial de Tàrrega, Mn. Josep Maria Vilaseca, i els mossens Josep Camprubí i Joan Viladot.

En l’homilia, l’escolapi targarí Jaume Salas, assenyalà: “la fe és entendre amb el cap i el cor el camí de Jesús i seguir-lo”. Tanmateix, “hauríem de tenir un cor més compassiu i misericordiós davant del patiment de tanta gent com ho feu el religiós mercedari sant Ramon Nonat”. Acabada l’eucaristia els nombrosos devots assistents entonaren els Goigs a lloança de sant Ramon, lletra de Ramon Corbella i música del mestre Lluís Millet, acompanyats a l’orgue per Jesús Balletbó i membres del cor  Els àngels de l’Alba. Enguany degut a la pandèmia del Covid-19 no es pogué renovà el tradicional costum de la benedicció de l’aigua de sant Ramon i els traguets d’aquesta pels fidels.

Afegirem també que en aquesta data del 31 d’agost diversos grups de targarins viatjaren al Santuari de Sant Ramon, a la veïna comarca de la Segarra, participant en els actes religiosos i populars, entre ells l’eucaristia i els Tres Tombs al redós del Monestir.

Cal recordar a Tàrrega la presència dels pares mercedaris al llarg de sis-cents anys, des del segle XIII al XIX, en el lloc on s’hi troba l’església de la Mercè i el col·legi de l’Escola Pia.

Informa: Josep Castellà