Els targarins renovaren el tradicional Aplec de Sant Eloi

Un nombrós grup de devots targarins, el matí del diumenge 13 de setembre  pujaren al Parc de Sant Eloi participant del tradicional Aplec. La trobada a Sant Eloi perdura en el temps amb devoció, i moltes famílies targarines i de fora vila, acudeixen a honorar al sant Bisbe de Limoges, patró dels argenters i serrallers, a la seva ermita de més de set segles d’història. La celebració popular s’inicià de bon matí a l’ermita que l’orfebre targarí Simó Canet li dedicà, la qual ha complert els 773 anys.

La solemne missa celebrada a la Plaça de l’Estanyol, davant de l’ermita degut a la pandèmia Covid-19, estigué presidida pel rector de la Unitat Pastoral Parroquial de Tàrrega, Mn. Josep M. Vilaseca, en quina homilia assenyalà “vivim uns temps difícils per la pandèmia però en els quals estem redescobrint les arrels targarines del nostre Aplec”. Presidiren les autoritats locals, encapçalades per l’alcaldessa Alba Pijuan junt amb el president dels Amics de l’Arbre, Jaume Aligué. Els cants  foren a càrrec de membres parroquials dels Àngels de l’Alba, acompanyats al teclat de l’organista Jesús Balettbó. A l’acabar, els fidels entonaren el cant dels Goigs a Sant Eloi, lletra del poeta local Antoni Bonastre Sanou i melodia del music targarí Jaume Vidal Sastre.

Aquesta trobada festiva de l’Aplec de Sant Eloi, sempre el segon diumenge de setembre, continuà al Parc amb el tradicional esmorzar de coca i préssec, balls dels Gegants de la Ciutat per la Fal.lera Gegantera, jocs tradicionals i la venda de la rajola commemorativa de l’Aplec del 2020. També un concert de sardanes per la Cobla Tàrrega, a l’esplanada dels dipòsits del parc.

Informa: Josep Castellà