Festa Major i inauguració de la primera fase d’obres a l’Espà

Com ja va sortir publicat en les darreres setmanes, els seminaristes de Solsona amb el Sr. Bisbe varen estar ajudant en les obres de restauració de l’església de l’Espà (municipi de Saldes).

El passat 20 de setembre els mateixos seminaristes acompanyats amb el seu nou rector i també nou vicari general, Mn. Marc Majà, van participar de la festa major d’aquest llogaret, en honor a sant Andreu, on també va estar present Mn. Miquel Farràs. En aquest mateix dia ben assenyalat s’inaugurà la primera fase de les obres de les quals va participar el seminari. Deixem aquí el text d’explicació i agraïment que es va pronunciar:

Dels dies 24 d’agost al 4 de setembre s’iniciaren, per iniciativa del Seminari Major Diocesà de Solsona, les obres de restauració i arranjament de l’església parroquial de Sant Andreu de l’Espà i del seu cementiri annex.

El bisbe de Solsona, Mons. Xavier Novell, acompanyat de quatre seminaristes del Seminari Major, executaren la primera fase d’aquestes obres que consistí en deixar en vista el paredat dels murs del temple tot retirant les capes de pintura i arrebossat que cobrien els murs, malmeses per les humitats. De la mateixa manera es polí les juntes d’entre les pedres picant el morter vell. També s’obrí l’accés al cor i el campanar retirant la terra i les runes que ho impedien. Una darrera millora fou segar i netejar l’herbam que cobria el sòl del cementiri i que dificultava l’entrada.

Agraïm l’estreta col·laboració del Sr. Alcalde i tot l’ajuntament de Saldes, la Unitat Pastoral Parroquial de Bagà amb Mn. Miquel Farràs al capdavant, el paleta Miquel per la seva disponibilitat i servei i també a tota la comunitat veïnal de l’Espà i rodalies que mostrà de bon grat el seu interès i afecte. A tots moltes gràcies!

Donem gràcies a Déu per aquest inici de les obres de millora i preguem-li per la intercessió de Santa Maria, Mare de Déu, i sant Andreu Apòstol que vivifiqui i ompli de dons la seva Església que pelegrina en aquesta terra.

Informa: Seminari Major

, ,