Celebració de les Festes en honor de sant Pere Claver, fill de la vila

La vila de Verdú, va celebrar les tradicionals Festes de sant Pere Claver, en commemoració de l’aniversari de la mort d’aquest sant, nascut en aquesta població lleidatana l’any 1580.

Les celebracions començaren la nit del dia 8 amb una solemne missa al Santuari de Sant Pere Claver, i a l’acabar es feu l’acostumada processó de torxes traslladant la relíquia del sant fins a la Parroquial de Santa Maria, amb el cant dels Goigs i la benedicció a la Plaça Bisbe Comellas, davant del temple.

El matí del dimecres dia 9, en el marc de l’església de Santa Maria, tingué lloc una solemne missa concelebrada presidida per Enric Puiggròs S.J. Delegat dels Jesuïtes a Catalunya. L’acompanyaven el Vicari General del bisbat de Solsona i rector de la Unitat Pastoral Parroquial de Tàrrega, Mn. Josep Maria Vilaseca, i el responsable de la parròquia verdunina Mn. Joan Viladot. Concelebraren també religiosos jesuïtes i capellans del bisbat solsoní.

En l’homilia, Enric Puiggròs després de recordar al traspassat Carles Portabella, S.J. persona molt vinculada amb Verdú i als Amics de Sant Pere Claver, significà: “tots hem de tenir cura uns dels altres com ho feu sant Pere amb els esclaus negres”. En les ofrenes, fidels portaren unes mascaretes, un càntir, exemplars de la revista Xercavins en el vintè aniversari, i el pa i el vi. El cor de Joves i Homes de la Parròquia dirigit per Josep Mª Salisi interpretà la Missa de Lorenzo Perosi.

Acabada l’eucaristia, després d’unes paraules d’agraïment de Mn. Viladot i d’una pregària a sant Pere Claver, els devots passaren a fer un acatament en senyal de veneració a la relíquia del sant, mentre s’entonaven els seus Goigs. Degut a la pluja no es va poder fer el tradicional retorn en processó  de la relíquia fins al Santuari de Sant Pere Claver, en quina capella de la casa natal es guarda la mateixa  .

Per tancar  les festes, la nit del dia 10, el temple parroquial acollirà la inauguració del XXII Cicle del Festival Orgues de Ponent i del Pirineu , amb la intervenció del organista Jordi Figueras i la soprano Maria Mateu.

Informa: Josep Castellà / Fotos: Guillem Boleda i Josep Castellà