Celebració de la Festa de Sant Josep de Calassanç a Tàrrega

L’església parroquial de Santa Maria de l’Alba de Tàrrega acollí d’una manera excepcional, en lloc de l’habitual església de la Mercè degut a la pandèmia del Covid-19, la celebració, el capvespre del dimarts dia 25, de la festivitat patronímica de sant Josep de Calassanç, fundador de l’obra de l’Escola Pia. En participaren un bon grup de feligresos de la comunitat targarina que hi assisteixen tradicionalment des de fa molts anys en aquesta època estiuenca.

En la commemoració de la mort de sant Josep de Calassanç se celebrà una solemne eucaristia presidida pel rector de la Unitat Pastoral Parroquial de Tàrrega, Mn. Josep Maria Vilaseca, concelebrant amb l’escolapi Jaume Salas i els capellans Josep Camprubí, Joan Viladot i Teodor Lambal, vicari de Mollerussa. L’homilia fou predicada pel Pare Salas, assenyalant  entre altres coses: “mai buscar el poder sinó buscar l’esperit de servei a l’Església i al nostre proïsme, com feu sant Josep de Calassanç”.

En els diversos cants de la missa intervingueren membres del grup parroquial dels Angels de l’Alba acompanyats a l’orgue per l’organista de la parroquial Jesús Balletbó. Al final de la celebració, presidida per una icona i una petita imatge del sant al presbiteri, els fidels assistents entonaren els Goigs a llaor de Sant Josep de Calassanç.

Informa: Josep Castellà