84è aniversari del martiri del Beat Ferran Saperas Aluja

El mati del dijous 13 d’agost s’obriren els actes commemoratius del 84è aniversari del martiri del Beat Ferran Saperas, amb el Viacrucis al cementiri municipal, presidit pel rector de la Unitat Pastoral Parroquial de Tàrrega, mossèn Josep Mª Vilaseca acompanyat del diaca permanent Joan Novell, amb presència d’una quarantena de devots.

Començà a la porta del cementiri, davant mateix del cenotafi perpetuant el lloc on l’afusellaren la matinada del 13 d’agost de 1936. Es feren les estacions del Viacrucis per l’interior del recinte aturant-se en diversos indrets, en especial on es trobaren les restes del Beat, a l’antiga capella i  davant el nínxol on es guardaren les despulles durant uns anys. Al final del Viacrucis s’entonaren el seus Goigs.

Al capvespre a Santa Maria de l’Alba, un cop resat el rosari, s’oficià una Eucaristia solemne concelebrant el rector de Tàrrega i Vicari General de Solsona, Mn. Josep Mª Vilaseca, amb religiosos claretians vinguts de les comunitats de Valls i Lleida; capellans de la Unitat Pastoral Parroquial de Tàrrega i Cervera, amb el diaca Joan Novell. Participaren de la commemoració familiars del Beat vinguts de les localitats d’Alió i de Valls, a més de nombrosos fidels targarins, cerverins, i altres poblacions catalanes.

La missa estigué predicada per Mn. Vilaseca, glosant la figura del Beat Saperas, “un veritable testimoni de grans virtuts en temps molt difícils, quin exemple cal seguir”. Llegí les pregàries Elena Aluja, una familiar del beat.

Com a cloenda s’interpretaren els Goigs al Germà Ferran Saperas, lletra de Lluís Badía i música de Mn. Carles Melé. Degut a la pandèmia del Covid-19, les relíquies del Beat estigueren exposades al presbiteri del temple sense fer-se la seva veneració. Els devots també visitaren la capella sepulcral on reposen les despulles del Beat Saperas, acabant la celebració amb degustació pels assistents d’un dolç pastis.

Tanmateix el passat diumenge, dia 2 d’agost, se celebrà una Eucaristia commemorativa a la seva localitat natal d’Alió (Tarragona), presidida pel rector  Mn. Albert Fortuny.  I el proper 20 de setembre, a 2/4 de 5 de la tarda, es farà el tradicional acte en memòria dels màrtirs claretians a Mas Claret, prop de Cervera.

Informa: Josep Castellà / Fotos: Josep M. Martí Carnicer