Torna el culte al temple de Santa Maria de l’Alba de Tàrrega

El passat dilluns dia 18 de maig, després de més de dos mesos d’estar tancades al culte les esglésies targarines, degut a la pandèmia del Coronavirus, es tornà a obrir al culte l’església parroquial de Santa Maria de l’Alba. Al trobar-nos a la fase 1 de la desescalada aquesta primera eucaristia se celebrà a la capella de la Mare de Déu dels Dolors i el Santíssim, presidida per Mn. Josep M. Vilaseca amb la presència d’una vintena de feligresos. I a partir del dia 19, amb la finalitat d’acollir més fidels, es feren cada dia a l’altar major.

El passat diumenge dia 24, en la Festa de l’Ascensió del Senyor i la Jornada Mundial de les Comunicacions Socials, se celebrà la primera Missa Major del temple parroquial de les 12 del migdia, presidida pel rector de la Unitat Pastoral Parroquial de Tàrrega, Mn. Josep Maria Vilaseca, i concelebrada pels mossens Antoni Bordes i Josep Camprubi, amb l’assistència de nombrosos fidels.

En l’homilia, Mn. Vilaseca, entre altres coses, assenyalà la satisfacció de poder tornar a celebrar l’eucaristia dels diumenges després de tantes setmanes. Mentre els diversos actes religiosos, gràcies al canal de YouTube, els pogueren seguir des de les seves llars molts milers de persones. També indicà que se celebrava la Jornada Mundial dels Mitjans de Comunicació  “perquè Jesucrist  ens deixà el missatge de comunicar la fe, o sia evangelitzar els pobles a través de la nostra comunicació”.

Després de la solemne benedicció final, demanà als reunits el fer unes aportacions econòmiques voluntàries en ajuda de la parròquia, privada de recursos durant el llarg temps de la pandèmia que patim.

Actualment se celebren a la Parroquial misses els dies feiners a les 19.30h. i el diumenge a les 12h. i a partir del proper festiu també a les 9.45h. Al Santuari Diocesà de Fátima tots els diumenges a les 9.30h. Tanmateix el proper diumenge dia 31 s’obrirà la l’església del Cor de Maria, mentre que el Santuari del Carme resta tancat encara al culte.

Informa: Josep Castellà / Fotos: Alba Arque