La festa de la Mare de Déu de Montserrat a YouTube

Un any més els devots targarins pogueren festejar la tradicional solemnitat de la patrona principal de Catalunya, la Mare de Déu de Montserrat, si bé enguany a través de la tecnologia del Youtube creat per la Unitat Pastoral Parroquial de Tàrrega. Un sistema que des del Diumenge de Rams ha fet possible fins ara el seguiment de les diferents celebracions religioses al primer temple de Santa Maria de l’Alba, amb més de tres mil visites fins ara.

Així el capvespre del passat dilluns dia 27 de l’actual, en la festa patronímica de la Verge de Montserrat, tingué lloc la celebració a la seva capella titular de la parroquial targarina. Les campanes de la nostra Parroquial dringaren moments abans amb el Toc de Solemnitat i del Repic Major, tot anunciant l’alegria de la festivitat.

L’eucaristia estigué presidida pel rector de Tàrrega, Mn. Josep Maria Vilaseca, el qual va demanar pregar a la Patrona de Catalunya per tots els afectats per la pandèmia, demanant la seva protecció. Les lectures estigueren a càrrec d’Helena Tarragó, treballadora apostòlica i de Xavier Castellà, encarregat de la filmació. En l’homilia, mossèn Vilaseca, assenyalà el fet de ser enguany una celebració especial deguda a la pandèmia del Coronavirus, fent que la capella estès sense gent. Una capella dedicada a la Mare de Déu de Montserrat a la qual els targarins tenen llarga devoció. També afirmà: “Maria és la imatge del servei i de la caritat”, un exemple per a tots el sanitaris i voluntaris que dediquen els seus esforços a cuidar dels afectats per la terrible pandèmia. Per finalitzar la missa s’escoltà el cant del Virolai.

La capella fou inaugurada el setembre de 1962 per l’Abat de Montserrat, Dom Aureli Maria Escarré. Mig segle després fou restaurada i inaugurada l’abril del 2016, pel bisbe de Solsona, Xavier Novell.

Informa: Josep Castellà / Fotos: Helena Tarragó