Celebració de la Jornada del Malalt a la Parròquia de Tàrrega

En les vigílies de la festa de la Mare de Déu de Lurdes, el diumenge 9 de febrer, la Unitat Pastoral Parroquial de Tàrrega celebrà la Jornada del Malalt, dins de la Missa de la Comunitat de les 12 del migdia a Santa Maria de l’Alba. La festa s’inicià amb una petita processó que des de la Capella dels Dolors i el Santíssim traslladà la imatge de la Verge de Lurdes fins al presbiteri del primer temple.

La solemne Eucaristia estigué presidida pel rector mossèn Josep Maria Vilaseca acompanyat del diaca Joan Novell. En l’homilia Mn. Vilaseca, significà entre altres coses: “És un dia per recordar com donar el millor de nosaltres mateixos al proïsme. La fe cristiana vol guiar-nos a ser més humans i aquesta fe en Crist ens enriqueix”.  Les diverses pregàries i ofrenes anaren a càrrec de representants dels grups parroquials de la Catequesi, Catesplai, Mans Unides i Dones Arrel. Els petits, joves i les catequistes pujaren a l’altar, en el moment del cant del Parenostre.

La col·lecta del dia estava destinada als projectes de Mans Unides del Bisbat de Solsona en la Campanya contra la Fam d`aquest 2020, que el proper divendres 14 celebrarà a l’Ateneu de Tàrrega el Sopar Solidari. Tanmateix hi eren presents membres del col·lectiu de l’Associació de Dones Arrel, presidits per Anna Victòria Yagüe, celebrant la seva patrona, Santa Àgata.

A l’acabar, mentre la feligresia reunida entonava el bonic cant de l’Ave Maria de la Mare de Déu de Lurdes, una processó retornava la imatge a la capella dels Dolors. Després els assistents foren obsequiats amb un petit refrigeri preparat per l’equip parroquial d’acollida.

Informa: Josep Castellà / Fotos: Salvador Cos, Josep M. Martí Carnicer i Josep Castellà