Trobada diocesana anual de Mans Unides

El dissabte 25 de gener es va celebrar la trobada diocesana anual de Mans Unides, en què es fa balanç de la campanya de l’any anterior i es presenten els projectes i els materials per al nou any.

Per primera vegada la trobada va tenir lloc a Berga, seu de la nova delegació, i hi participaren persones voluntàries de diferents punts del bisbat de Solsona.

La jornada va començar amb unes paraules d’agraïment que el bisbe Xavier Novell va adreçar per escrit a Mans Unides perquè, malgrat tenir la intenció d’acompanyar-los, al final no ho va poder fer. “Us dono les gràcies per la gran tasca que feu, tant als grups locals com a la coordinació diocesana de Mans Unides” i “us envio els meus ànims per la tasca que porteu entre mans”, expressava el bisbe Xavier a la carta, destacant que “el treball de Mans Unides és un motor viu que ens impulsa a treballar per un món més fraternal” i “això és un deure que brolla del cor mateix de l’Evangeli i, al mateix temps, un dels millors passos per a l’anunci de la fe en Crist”.

Durant la jornada es va cantar l’himne de Mans Unides, amb lletra i música del Mestre Ignacio Yepes, estrenat recentment amb motiu del 60è aniversari del naixement de Mans Unides, i hi va haver uns moments de reflexió a partir del document base “Qui més pateix el maltractament al planeta no ets tu”, elaborat a partir del contingut de l’Encíclica Laudato Si’, del papa Francesc, i que la delegada Montserrat Garcia va exposar. A més, el voluntari Enric Sagarra va explicar la seva experiència a Bolívia, on es va desplaçar en un viatge de formació, i es va fer un reconeixement a la M. Aurora Aubach i l’Àngel Alsina, que han estat durant 19 anys al capdavant de la delegació.

La trobada es va cloure amb un dinar de germanor i totes les voluntàries van tornar a les localitats corresponents amb molta energia i il·lusió per seguir treballant en bé de les persones necessitades –de Moçambic i del Chaco Boliviano- que sortiran beneficiades de l’assoliment dels dos projectes d’enguany.

Informa: Mans Unides i Montserrat Coll/ Galeria de fotografies: (després dels vídeos)

Fragment de l’Himne de Mans Unides:

Lectura de la carta d’agraïment de projecte assolit el 2019:

Publicat el dins de El Bisbe, Notícies