Tradicional celebració de la Festa de Sant Antoni Abat, a Tàrrega

Els targarins renovaren una tradició de set segles, amb la festa en honor de Sant Antoni Abat, sota l’organització de la centenària Societat de Sant Antoni Abat, continuadora de la Confraria de Sant Antoni fundada el 1322, en un privilegi concedit pel rei Jaume II. Així, el dia 17 de gener, la històrica església de Sant Antoni, situada al bell mig del  barri medieval de Tàrrega, acollí la celebració patronímica amb una solemne eucaristia.

La missa fou oficiada per Mn. Josep Camprubí, de la Unitat Parroquial Pastoral de Tàrrega, acompanyat del diaca permanent Joan Novell amb l’assistència de la Junta de l’entitat presidida per Alejandro Domingo, i del director de la Residència Sant Antoni, Josep Lardiez, acompanyats de feligresos i gent de la residència, que ompliren el temple.

En l’homilia Camprubí es referí a la vida exemplar de sant Antoni que “es desprengué de tot per servir a Déu i al proïsme”; “al qual hem d’imitar per despendre’ns del que ens fa nosa i així atansar-nos a la vida de Jesús”. Al final de la missa es cantaren els Goigs a Sant Antoni, amb música i lletra del qui fou organista de la Parroquial, mossèn Carles Melé, i es repartiren les tradicionals pastes i mistela entre els assistents.

Com a cloenda, Alejandro Domingo, president de la Societat Sant Antoni Abat, anuncià que el proper diumenge dia 26 se celebraran els tradicionals Tres Tombs de Sant Antoni des del carrer Migdia fins a la Plaça del Carme, amb participació de cavalleries, animals, bestiari de cultura popular amb els Gegants i Lo Tossino, i una desena de carruatges amb premis als temes agrícola i lliure als més ben guarnits. També hi participaran carruatges del Tres Toms d’Anglesola. La pendonista de la festa d’enguany es Núria Bacardí. Hi haurà també el Mercat Artesanal de Sant Antoni amb una trentena de parades i esmorzar típic.

Informa: Josep Castellà / Fotos: Salvador Cos