Recés d’Emmaús Homes, al Seminari de Solsona

Del 6 al 8 de desembre va tenir lloc el Recés Emmaús Homes al Seminari de Solsona

Després del reeixit recés d’Emmaús Dones del passat novembre, el cap de setmana de la Puríssima va ser el torn dels homes els que van poder celebrar la sisena edició d’aquest esdeveniment que no deixa de sorprendre a tothom que hi participa.

Enguany entre caminants (gent que participen per primera vegada) i servidors (gent que ja l’han fet alguna vegada i ara es dediquen a dur-lo a terme) l’han fet un total de 56 persones.

Com hem dit abans no deixa de sorprendre a ningú: tant fa si ets molt creient, com si tens dubtes, o, fins i tot, si no creus en Déu. El cert és que totes les preguntes, dubtes i pors que es poden tenir abans d’entrar, el caminant poc a poc les va aclarint i va descobrint un món nou. Un món nou que no és més que el que ha viscut fins llavors, i seguirà vivint quan surti… però això sí, havent aprés a buidar la motxilla i alleugerar la càrrega. Aquesta càrrega, aquestes esclavituds que anem acumulant i que no fan altra cosa que paralitzar la llibertat de l’ésser humà i limitar a viure segons la tessitura que dicta aquesta societat mancada de valors i moral.

Tot això s’aconsegueix si estàs disposat a fer simplement dues coses: la primera, deixar-se estimar per Jesús, obrir el cor i deixar que Ell el curi, restauri, renovi, transformi. I la segona, no ser mai esclau de la por, de la vergonya de manifestar que ets Fill de Déu.

Aquesta és l’essència, l’esperit d’Emmaús que queda impregnat al cor dels participants. Quan surten és decisió seva fer créixer aquest fruit i poder ser servidors de nous caminants. També sens dubte ajudar a renovar i fer créixer les comunitats parroquials.

El recés va acabar amb una missa a la capella del Seminari presidida pel Bisbe Xavier i concelebrada per Mn. Xavier Romero, consiliari del recés; Mn. Josep M. Vilaseca, vicari general; Mn. Lluís Tollar, rector de Solsona; Mn. Abel Trulls, rector de Bellpuig; Mn. Marc Majà, rector de Berga; i Mn. Enric, rector de Jorba i caminant.

Informa: Comissió Recés Emmaús Homes

Publicat el dins de El Bisbe, Notícies