La comunitat parroquial de Tàrrega visqué intensament la Missa del Gall

La Comunitat Parroquial de Tàrrega celebrà la tradicional Missa del Gall en família el dia 24 a les 12 de la nit a l’església de Santa Maria de l’Alba. La solemne eucaristia estigué presidida pel rector de la Unitat Parroquial de Tàrrega, Mn. Josep M. Vilaseca, acompanyat del diaca permanent Joan Novell. En aquesta tradicional i entranyable missa s’hi cantaren Nadales populars, participant-hi també el grups del Catesplai i de la Catequesi. Tanmateix l’Agrupament Escolta targarí amb la tradicional Llum de Nadal quedant dipositada al peu del presbiteri.

En el transcurs de l’homilia de mossèn Vilaseca, hi hagué la sorpresa de la representació sota els seus comentaris d’estampes del Naixement a càrrec d’un grup de nens/es del Catesplai, a més de la projecció d’un vídeo sobre la vida de Jesus, portador de la Llum de la vida. En les ofrenes i pregàries participaren infants, voluntaris, representants de Càritas Parroquial, del Curs Alpha, i també membres de la junta d’obres pro restauració del cimbori i teulats.

A l’acabar es feu una llarga Adoració a l’Infant Jesús per la feligresia que omplia l’església parroquial, fent-se després cagar el Tió pels infants assistents, i compartir-se fraternalment els clàssics torrons i la mistela.

Aquesta entranyable Missa del Gall també se celebrà a les esglésies del Cor de Maria i al Santuari dels Beats Màrtirs i Mare de Déu del Carme. Cal dir  que a la Residència Sant Antoni hi hagué una Celebració de la Paraula festejant la diada de Nadal. Dins la Campanya del Nadal Solidari, les diferents col·lectes de les misses de la Festa de Nadal anaren destinades a les necessitats de Càritas Parroquial de Tàrrega, fent aquest gest de solidaritat i ajuda, fent present la bondat i l’amor de Déu manifestada aquests dies en l’Infant Jesús.

Informa: Josep Castellà