Benedicció de les obres de l’església de Sant Jaume de Ferran

El passat dia 28 de desembre, en ocasió de la Festa Major d’Hivern de Ferran, dedicada als Sants Innocents, es va celebrar la restauració de l’església parroquial de Sant Jaume. Des d’antic la Parròquia celebra la Festa del Sants Innocents, ja que fins la guerra civil de 1936 se’n venerava una relíquia que sortia en processó per protegir la població de les pedregades. La missa va estar presidida pel Bisbe de Solsona, acompanyat pel rector de la Parròquia, Mn. Marià Canal, i altres preveres de la zona. Els cants van ser solemnitzats per la coral Lacetània.

L’església parroquial de Ferran es troba a l’interior del nucli de la població. La part més antiga correspon a la nau d’època medieval, molt modificada, de la qual probablement en formava part l’escultura de Sant Jaume, relacionada amb el treball escultòric de Jordi de Déu, del segon terç del s. XIV. Ja d’època moderna corresponen les diferents ampliacions de la capella del Roser i la capella fonda, aquesta darrera de grans dimensions en comparació a l’església primigènia.

Des de fa uns anys la Parròquia de Ferran ha treballat amb insistència per poder disposar de l’església rehabilitada. L’actuació ha permès la millora del paviment, el sanejament de la volta de la nau principal, la modificació de la il·luminació. Aquesta rehabilitació es veurà finalitzada amb la col·locació d’una còpia de la imatge gòtica de Sant Jaume, que actualment es troba en el Museu Diocesà. Més endavant, en una segona fase es preveu, per acabar, la restauració amb les obres de la nau lateral.

Informa: Comissió de Patrimoni

Publicat el dins de El Bisbe, Notícies