Projecte de reparació del cimbori del temple de Santa Maria de l’Alba de Tàrrega

Fa uns dies tingué lloc la trobada mensual oberta de la “Família Unida de la Parròquia de Tàrrega” on es valorà molt positivament la III Trobada de la Comunitat Parroquial de Tàrrega.

En les reunions a la sala de l’edifici parroquial, presidides pel rector de la Unitat Pastoral de Tàrrega, Mn. Josep M. Vilaseca, es feu aquesta vegada  una reflexió entre tots del “que m’aporta la parròquia”. En les conclusions es manifestà: la pau, acollida, estimació, fe, pregària, benestar, sentir-se família, coneixement, alegria… .I “que aporto jo a la parròquia”: temps, il·lusió, ajuda econòmica, apostolat, catequesi, servei, entrega, amor als altres, acolliment.

En aquesta trobada de Família Unida es comentà en concret la necessitat d’ajudar econòmicament a la parròquia. Així es presentà el projecte de cara a la urgent rehabilitació del cimbori, façanes i parts de la teulada del temple de Santa Maria de l’Alba. Es presentaren els pressupostos i l’aportació que ha de fer la parròquia, que és molt costosa: 45.401 €, a part de la subvenció i aportacions que fan Generalitat, Bisbat de Solsona i Ajuntament. El total de l’obra puja 170.081,59 €.

S’explicà com en les últimes pluges entrà força aigua pel cimbori a l’interior de l’església i, per això, la reparació és molt urgent. S’ha parlat amb tècnics municipals i arquitecte per veure si es poden accelerar les obres. En  l’any 2015 ja s’intentà reparar el cimbori però la subvenció de la Generalitat fou insuficient i només es va poder fer la part alta del campanar. Estem ja prop del any 2020, i la degradació del cimbori va en augment com s’ha comprovat darrerament.

Es necessita l’ajuda dels fidels, d’empreses i d’altres organismes per mantenir l’edifici cultural més emblemàtic de Tàrrega: Santa Maria de l’Alba. Es necessita l’ajuda de tothom per mantenir l’edifici monumental més important de Tàrrega com és el temple parroquial, declarat com a Bé Cultural d’Interès Nacional.

Informa: Josep Castellà / Fotos: Salvador Cos i Josep Castellà