Cloenda del mes missioner a la catedral de Solsona

El dissabte 2 de novembre va tenir lloc a Solsona la cloenda del mes missioner. Mes missioner, com tots sabeu, convocat pel Sant Pare Francesc amb el lema “Batejats i enviats: l’Església de Crist en missió en el món”, per a commemorar el centenari de la Carta “Apostolica Maximum Illud “del papa Benet XV.

El bisbe Xavier fidel al lema de la seva ordenació episcopal “Omnia Propter Evangelium” va voler recollir aquesta crida del Sant Pare i convocar les unitats pastorals a viure un mes missioner.

La jornada de cloenda va començar amb una missa a la capella del Claustre de la catedral de Solsona. L’eucaristia va ser presidida pel bisbe Xavier i concelebrada pels rectors de les diferents unitats pastorals. A l’inici es va entronitzar la imatge de santa Teresa del Nen Jesús, com a protectora i patrona de les missions; un altre moment significatiu va ser l’ofertori, quan un representant de cada unitat va oferir una espelma encesa, com a signe de la llum com a missió evangelitzadora de cada unitat, l’experiència de Déu que portem al món.

La matinal va continuar amb una jornada de treball amb els rectors i equips de les dotze unitats, aquesta jornada va tenir lloc a la sala del Bisbe Lasala del Palau Episcopal. En un ambient distes, a través d’ unes dinàmiques de treball que havia preparat la comissió creada per a aquesta jornada, els membres dels equips es varen anar coneixent, varen compartir la seva visió parroquial, i el treball que estan fent. El bisbe Xavier també va tenir un espai per compartir la visió diocesana, i per interactuar amb els equips, els quals li varen poder transmetre les seves inquietuds.

El bisbe en la seva xerrada va compartir alguns criteris per tal d’impulsar la pastoral missionera de les unitats, aquests criteris estaven resumits en 4 paraules: Prioritat, Oportunitat, Disponibilitat i Prudència. També va compartir un somni, el ser ben aviat més unitats pastorals.

Donem gràcies per aquesta matinal, en la qual es varen poder acomplir alguns del objectius marcats, tal com el conèixer-nos millor amb els diferents equips parroquials, el escoltar-nos uns als altres, el compartir somnis de futur, el créixer en comunió diocesana.

Acabo amb una frase d’un membre d’un equip parroquial, “Les parròquies no som illes aïllades, sinó que formem part d’una diòcesis, cal comunicar-nos”.

Informa: Teresa Valero i Melgosa / Responsable de la coordinació de la jornada de cloenda

GALERIA DE FOTOGRAFIES DE L’EUCARISTIA (Lluís Closa)

FOTOGRAFIES DE LA REUNIÓ DELS EQUIPS

Publicat el dins de El Bisbe, Notícies