VI Jornada Diocesana d’Immigració, al Santuari del Miracle

La Comissió d’Immigració de Càritas Diocesana de Solsona va organitzar la VI Jornada Diocesana d’Immigració que va tenir lloc dimecres dia 16 d’octubre de 2019 al Santuari del Miracle.

Aquest any com a resposta a la crida del papa Francesc, la Jornada portava el lema “Compartim el viatge-sumem quilòmetres” amb l’objectiu de compartir i conèixer-nos fent comunitat.

Un centenar de persones de diferents nacionalitats (marroquina, peruana i catalana) d’entre voluntaris, professionals i participants dels diferents programes de Càritas, van poder gaudir de un matí de convivència.

El programa va ser el següent: a les 10 del matí va tenir lloc la benvinguda i l’esmorzar; a 2/4 d’11 va haver-hi l’inici del recorregut “Sumant quilòmetres”, un itinerari de 1.5 km acompanyats pel pare Xavier Poch, membre de la comunitat de monjos Benedictins del Miracle. A la 1 del migdia es va fer el dinar de germanor.

La Jornada tenia un doble objectiu: sumar quilòmetres i compartir el trajecte amb una persona que no coneguéssim amb la idea que al final del trajecte s’hagessin pogut conèixer una mica millor. Es van proposar els següents temes per facilitar el diàleg:

1. Quina és la meva relació amb Càritas?
  2. Busca 3 punts en comú amb la persona que fas el recorregut caminant.
  3. Creus que són necessaris aquests espais de trobada a la teva Càritas Parroquial?

Després de dinar alguns dels assistent van cantar algunes cançons i a continuació cadascú va retornar cap a casa amb l’objectiu acomplert i amb moltes ganes de tornar-hi l’any vinent.

Informa: Càritas Diocesana