Gran concert d’orgue i de la coral Càrmina a la Parroquial de Tàrrega

L’església parroquial de Santa Maria de l’Alba acollí, la tarda del diumenge 27 d’octubre, un extraordinari concert emmarcat dins del XXI Festival Orgues de Ponent i del Pirineu 2019, organitzat per l’Associació Amics dels Orgues de les Comarques de Lleida. En aquesta ocasió intervingueren la prestigiosa Coral Càrmina de Barcelona  integrada per una quarantena de veus, dirigits per l’igualadí Daniel Mestre i l’organista barceloní, David Malet.

Després d’unes paraules de presentació de Carlos Vílchez, regidor de cultura de l’Ajuntament de Tàrrega, obrí el programa del concert la interpretació de la Marxa Solemne per a Orgue (1894), de Robert Goberna. Seguiren els tres moviments del Kyrie, Glòria i Credo de la Missa en re major Op 86 per a cor i orgue d’Antonin Dvoràk. S’escoltà la Rapsodia Catalana, de Jaume Manuel Mola i Mateu (1918-1991), i finalment els altres tres moviments del Sanctus, Benedictus i Agnus Dei, tots d’una gran bellesa musical.

Aquesta notable audició aplegà unes dues-centes persones entre targarins i forans omplint pràcticament la nau central de la nostra parroquial, els quals premiaren amb llargs aplaudiments les diverses interpretacions. Hi eren presents el president de l’entitat organitzadora, l’organista lleidatà Miquel González, junt amb el rector de Tàrrega, Mn. Josep Maria Vilaseca, i la diputada provincial, Rosa Maria Perelló.

Aquest XXI festival iniciat el 7 de setembre a Verdú acabarà el 28 de desembre a Vielha e Mijaran, i a Sant Llorens de Morunys.

Informa: Josep Castellà / Fotos: Miquel González