Campanya Sense Llar 2019- Càritas Diocesana

POSA-HI CARA

Campanya Sense Llar 2019

El diumenge dia 27 d’octubre celebrarem la jornada anual de la campanya sense llar. No tenir llar és més que no tenir una casa… és tracta d’un cúmul d’aspectes que engloben un espai físic però també altres dimensions que són fonamentals pel nostre benestar i el de tot ésser humà (relacions, sentit vital, accés a drets…).

És imprescindible que parlem de situacions que viuen persones concretes amb cara, noms i cognoms. Per evitar-les, calen programes i intervencions que reforcin els recursos amb què compten les persones en aquesta situació de vulnerabilitat: econòmics, socials, relacionals, institucionals, psicològics i motivacionals. Hem de mirar el Sensellarisme als ulls, visibilitzar-lo i posar-hi rostre.

Davant d’aquesta situació, cal apostar per la prevenció treballant amb polítiques i accions que abordin la garantia d’ingressos i protegeixin les persones vulnerables en situacions de pèrdua d’habitatge. Tanmateix, cal anticipar-se a la pèrdua de la llar i les situacions de carrer. I que hi hagi una aposta rotunda tant de la societat, com de les polítiques públiques, com de les administracions per modificar aquestes situacions des de la convicció que ningú sense llar és possible.

L’objectiu és que tota persona visqui amb dignitat, en una llar pròpia, permanent i en pau.

I per això hem de seguir dient “PROU!!!

Càritas Diocesana de Solsona

27 d’ Octubre de 2019