Aplec a la Mare de Déu del Remei dels Molars, a Tàrrega

El tradicional Aplec dels Molars celebrà la trenta-cinquena edició el matí del dissabte 12 d’octubre, a la petita capella dedicada a la Mare de Déu del Remei, a la partida dels Molars del terme targarí. El gran monòlit de pedra de la capella fou erigit l’any 1815 pels targarins sota l’advocació de la Verge del  Remei.

En aquesta edició de 2019 una quarantena de devots s’hi aplegaren en aquest recinte dels Molars dedicat a la Patrona de la comarca de la plana d’Urgell, uns arribats en vehicles i altres fent una caminada. Feta una breu explicació històrica de la capella per Jaume Aligué com a membre de la junta d’obres parroquial, es resà el  rosari en aquest Mes Missioner Extraordinari.

Seguí una eucaristia presidida per Mn. Josep Maria Vilaseca, rector de Tàrrega, en quina homilia significà entre altres: “la Mare de Déu vol ser el remei de les nostres vides, i ella és el pilar de la nostra fortalesa estant sempre al nostre costat en les situacions que ens porta la vida”.

Els cants foren acompanyats per l’organista Jesús Balletbó. Al final s’interpretà l’Himne a la Verge dels Molars (1986), lletra de Lluís Serra i música de Mn. Carles Melé. Aquest aplec anyal acabà compartint-se un esmorzar i, un cop beneïdes, es repartiren unes pomes portades des de Tornabous pel col·laborador Josep Salvadó.

Informa: Josep Castellà