83è aniversari del martiri del beat Ferran Saperas

El mati del dimarts 13 d’agost s’iniciaren els actes commemoratius del 83è aniversari del martiri del beat Ferran Saperas, amb un Viacrucis al cementiri municipal de Tàrrega, presidit pel rector de la Unitat Pastoral de Tàrrega, Mn. Josep Ma Vilaseca, acompanyat de Mn. Josep Camprubí i el diaca Joan Novell, amb la presència d’una seixantena de devots.

Començà a la porta principal, davant mateix del cenotafi, recordant el lloc on fou afusellat el beat la matinada del 13 d’agost de 1936. Es resaren les estacions del Viacrucis fen aturada en diversos indrets, un d’ells on es localitzaren les restes del beat i l’altre davant el nínxol, on es guardaren les despulles durant uns anys fins el trasllat a la parroquial targarina.

A l’acabar es venerà la relíquia del beat i es cantaren el seus Goigs. El beat germà Ferran Saperas pertanyia a la comunitat claretiana de Cervera, el qual després de ser traslladat des de Cervera a Tàrrega fou martiritzat i afusellat a les portes del cementeri, en quin lloc existeix un medalló i placa recordatòria del fet.

Al capvespre, a la parroquial de Santa Maria de l’Alba i  després del rosari, se celebrà una missa solemne presidida pel P. Ricard Costa-Jussà, Provincial dels Claretians de Catalunya, concelebrant amb el Vicari General de Solsona i rector de la parròquia de Tàrrega, Mn. Josep M. Vilaseca; Mn. Xavier Romero, rector de la Parròquia de Cervera; capellans de l’arxiprestat i el diaca Joan Novell. Els acompanyaven religiosos de la Congregació dels Claretians de les comunitats de Lleida, Barcelona i Valls.

Participaren de la commemoració unes cent cinquanta persones entre elles de les localitats d’Alió, poble natal del Germà Saperas, així com el seu propi nebot Ferran Saperas Vidal, de Valls, a més dels devots de Tàrrega, Cervera, Figuerola del Camp i Barcelona, entre altres. Aquesta celebració fou predicada pel Provincial P. Costa-Jussà, glosant la figura i valors del beat, i quines pregàries feren familiars del Germà Saperas. Destacà, en el moment de les ofrenes, la presentació d’un solideu entregat personalment pel Papa Pius XII a l’antiga comissió del beat Ferran, amb motiu del pelegrinatge a Roma dels dies 11 al 22 de juny de 1958.

Com a cloenda de la celebració, a la Capella Sepulcral del beat Ferran Saperas, es feu la veneració de la relíquia del beat per nombrosos feligresos, mentre s’interpretaren els Goigs al germà Ferran Saperas, lletra de Lluís Badía i música de Mn. Carles Melé.

Informa: Josep Castellà / Fotos: Oriol Sabé i Josep Castellà