48 anys dels festivals artístics de Càritas a la Residència

El divendres 5 de juliol la Residència Sant Antoni de Tàrrega visqué per la tarda la vetllada commemorativa del dotzè aniversari del programa Càritas a la Residència, continuador de Càritas a la Ràdio. Un festival artístic que cada primer divendres de mes organitza Càritas Parroquial amb la participació  d’artistes afeccionats locals i de comarques de Ponent.

La festa tingué la participació del grup d’havaneres Fulles de Tardor, del Casal Cívic de Tàrrega, una nombrosa formació dirigida per Ermengol Franquesa sota la coordinació i l’acompanyament a l’acordió de Jordi Farreny. Tanmateix intervingué la rapsode Carme Estadella, amb poemes i reflexions d’aquesta activa col·laboradora local des de molt de temps. Tot constituí una entranyable trobada molt celebrada pel més del centenar d’assistents, obsequiats amb  berenar  de coca i refresc. I al final hi hagué un gran brindis entre tots els partícips a la vetllada.

Hi hagueren parlaments al·lusius al 48è aniversari, destacant-se la  meritòria i llarga tasca de la gran massa del voluntariat que fa realitat aquests moments d’esplai dedicats al residents del centre. Intervingueren Ezequiel Rufes, director de la Càritas Parroquial Tàrrega; Mn. Josep M. Vilaseca, vicepresident del Patronat i rector de Tàrrega; Josep Lardiez, director de la Residència Sant Antoni, i Assumpta Pijuan, regidora d’Acció Social de l’Ajuntament targarí. Interpretades diversitat d’havaneres pel grup  local, al començar es feu un apunt històric de la dilatada trajectòria del programa a càrrec de Josep Castellà, membre de l’equip fundador, amb la col·laboració des de fa vint-i-set anys de Maria Teresa Torres.

El festival benèfic de Càritas a la Residència, es continuador del popular espai Càritas a la Ràdio, iniciat el 2 de juliol de 1971, el qual durant  trenta i cinc anys donà en directe Ràdio Tàrrega. Aquestes vetllades artístiques han continuat ininterrompudament  assolint-se en aquest juliol del 2019 als seus quaranta-vuit anys amb l’edició numero 548. En el llarg historial hi ha intervingut més dels cinc mil voluntaris, a títol personal i altres col·lectivament. La nova temporada d’actuacions caminant cap al 49è aniversari s’iniciarà la tarda del proper 13 de setembre.

Informa: Josep Castellà / Fotos: Josep M. Martí Carnicer