Els targarins visqueren la gran festa religiosa i cultural del Corpus

La feligresia targarina participà activament en l’acte religiós i cultural de la Festivitat del Corpus, organitzat per la Parròquia de Tàrrega, amb la col·laboració del bestiari local, grups parroquials i entitats targarines.

La diada festiva del diumenge 23 de juny s’obrí amb la celebració d’una missa solemne a Santa Maria de l’Alba, presidida pel rector Mn. Josep M. Vilaseca acompanyat del diaca permanent, Joan Novell. Després de l’homilia en que es ressaltà el gran valor i el significat de l’eucaristia, fou llegit el Manifest de Càritas 2019, per Ezequiel Rufes, president de Càritas Parroquial. A l’acabar l’eucaristia, entrà solemnement al temple l’Àliga de Tàrrega fent una simbòlica dansa davant de la custòdia en senyal de homenatge ciutadà al Santíssim.

A continuació hi hagué la tradicional Processó de Corpus amb la presència de l’Àliga i les banderes de la Mare de Déu dels Dolors, Santa Teresina, dels Pagesos, Santes Espines, Barri del Carme, Barri de Fátima, Barri Cor de Maria, Sant Crist Trobat, Pendó de les Santes Espines i el de la Mare de Déu de l’Alba. L’obrien els gegants de la Fal·lera Gegantera de Tàrrega, amb la presència dels infants de primera comunió, els Capitans de les Santes Espines de l’any, representants dels centres de culte, i les músiques dels Àngels de la Parròquia i del Grup Carreters.

El repic major de les campanes del primer temple acompanyà la desfilada pels carrers del centre de la ciutat, en un ambient de gran silenci i respecte. La processó feu aturada en un altar aixecat a la cruïlla del carrer del Carme i Santa Anna, arribant després a la Plaça Major. Allí, davant la façana principal de la Parroquial, les deu banderes feren els tradicionals acataments a la custòdia del Santíssim, amb la presència de l’Àliga, els gamfarons de les Santes Espines i els gegants targarins. La festa finalitzà  amb una pregària i una solemne benedicció per mossèn Vilaseca, retornant la custòdia a l’interior de l’església.

Informa: Josep Castellà / Fotos: Josep M. Martí Carnicer