Manifest de Càritas – Corpus 2019

Avui festa del Corpus Christi en què renovem la nostra fe en el sagrament eucarístic celebrem també el Dia de la Caritat. Aquest any sota el lema “Obre la porta surt a l’encontre i camina en comunitat”, l’Església ens invita a posar al centre de la nostra vida la mateixa causa que va moure Jesús a donar la seva vida: l’amor per tots els éssers humans, sobre tot els més pobres i fràgils.

Aquest viure compromès és anar a la contra del moviment que impera avui en la nostra societat, aquest viure la vida des de l’opció preferent per estimar els més pobres i vulnerables és una opció lúcida i madura que només es pot realitzar des d’una experiència personal i vital d’Amor.

Des d’aquesta opció cal que:

1r.- Obrim la porta a deixar que la realitat dels altres irrompi en la nostra vida, en cada grup, en les nostres Càritas. Només llavors en la mesura que ens deixem tocar per aquesta realitat serà possible la transformació, primer la nostra i després la transformació social que volem des del nostre model d’acció caritativa.

2n.- Sortim a l’encontre, el Papa Francesc no cessa en la seva crida a ser encontre per a d’altres, a difondre i a construir una cultura de l’encontre. Aquest sortir a l’encontre suposa entrar en una dinàmica del cor perquè només podem estimar el que coneixem, i conèixer allò que estimem, només ens movem quan ens toca i ens deixem tocar per la vida dels altres. I finalment,

3r.- Caminem en Comunitat, no estem sols, formem part d’una comunitat. En la comunitat cadascú té un lloc, l’acció, el compromís, el servei que portem a terme no és fruit d’una tasca personal, sinó d’una tasca compartida, una tasca per acollir a altres persones a la nostra Parroquia, per promoure, per protegir i per integrar i incloure als nostres germans que ho necessiten. Som cridats a ser sants, homes i dones al servei  dels pobres, dels malalts, dels tristos i abandonats de les nostres cases i dels nostres pobles i ciutats.

És per això que Càritas us demana avui de forma especial, la vostra col·laboració personal i econòmica per a sostenir l’activitat socio-caritativa que amb el vostre ajut Càritas duu a terme. Moltes gràcies.

Informa: Càritas Diocesana de Solsona