Fi de curs de catequesi de l’Agrupació Parroquial de Mollerussa

FI DE CURS DE CATEQUESI DE L’AGRUPACIÓ PARROQUIAL DE MOLLERUSSA-EL PALAU-FONDARELLA-MIRALCAMP-SIDAMON-VILA-SANA

El dia 1 de juny, dissabte, es van trobar un bon grup de famílies de l’Agrupació Parroquial de Mollerussa, principalment els de les parròquies que participen en la proposta catequètica que hi ha programada.

Malgrat ser el primer dia que més calor feia, van anar caminant de Mollerussa a la “Pineda del Salat” (municipi de Golmés). Un cop allà, i després de descansar una estona, van començar una gimcana familiar que tenia com a eix d’animació les obres de misericòrdia.

Tots els grups van passar per les diferents proves que ajudaven a rememorar les accions i el tarannà que hauríem de tenir tots els cristians envers el nostres germans.

La darrera prova s’havia de fer de manera conjunta. Tots els participants reunits en grups familiars havien de pregar per la persona o persones que ha estat més importants per a ells i ja gaudeixen de la pau de Déu. En un paperet havien d’escriure el seu nom, depositar-lo dins la panereta que hi havia al costat de la Icona de la Mare de Déu, que presidia la pregària, i resar junts el parenostre. La vivència d’aquesta pregària fou entranyable de veritat.

Després de dinar, i per fer més catequètic “l’acció de perdonar”, cada grup de la gimcana havia de representar la paràbola o el miracle de Jesús que els havia estat lliurat en passar per la prova. Acabada la representació, els altres havien d’endevinar de quina paràbola o miracle es tractava, i si tenia res a veure amb el perdó o no.

Va ser una sobretaula molt divertida. Tothom hi va participar, i tots mostraren interès i engrescament per trobar la resposta adequada.

Després d’haver cantat l’hora dels adéus es van acomiadar. Tothom ha valorat l’experiència com a positiva, fins i tot els mateixos pares, que es van oferir ells mateixos a preparar-ne d’altres el curs vinent en col·laboració amb l’equip catequètic.

A l’espera de retrobar-se el curs vinent, i desitjant-se mútuament un bon estiu i unes bones vacances, van donar per finalitzada la trobada.

Informa: Agrupació Parroquial de Mollerussa