Novena en honor de les Santes Espines i la Mare de Déu de l’Alba de Tàrrega

Des del capvespre del dia 4 de maig i fins al diumenge dia 12, a l’església parroquial de Santa Maria de l’Alba, i com pròleg  de les grans festes en honor de les Santes Espines i  Mare de Déu de l’Alba, se celebra l’antiga Novena. Unes festes patronals que estan dedicades el dia 13 a les Santes Espines, i el 14 a la Verge de l’Alba. També el dia 15 a Sant Isidre, el patró de la pagesia.

En cada dia de la Novena s’oficia l’Eucaristia a la Capella de la Mare de Déu dels Dolors i del Santíssim, a càrrec dels sacerdots de la Unitat Pastoral de Tàrrega, acompanyats del rector Josep Maria Vilaseca i el diaca Joan Novell. Cada jornada s’alternen en les pregàries i ofrenes els diversos grups parroquials com: Grup d’Oració i Amistat. i els de neteja i ornamentació, Missions i Mans Unides, Vida Creixent, Adoració i Pregària, Curs Alpha, Evangelització, Fe i Vida. També els de Catequesi, Càritas Parroquial, el Carme, el  Cor de Maria i la Frater.

Els dos oficis presidits pel bisbe Xavier Novell

Els solemnes oficis de les festes patronals del 13 i 14 de maig enguany estaran presidits per Mons. Xavier Novell Gomà, Bisbe de Solsona. Destaca la tarda del dilluns dia 13 la tradicional Processó de les Santes Espines i el seguici popular amb tot el folklore targarí, amb l’acte de benedicció de l’aigua davant la Creu del Patí a la Plaça Major. Així mateix seguirà el solemne ofici de les Santes Espines fent-se la tradicional veneració de les preuades relíquies, pel devots i les autoritats. I el dimarts 14, al migdia, l’Ofici en honor de la Patrona, la Mare de Déu de l’Alba, amb l’ofrena floral de les capitanes a la patrona targarina i el cant del seu himne

Informa: Josep Castellà

Publicat el dins de El Bisbe, Notícies