Festa Major de la Santa Creu d’Anglesola

El dia 3 de maig, Anglesola celebrà la Festa de la Santa Creu oficiant-se una solemne eucaristia a la parroquial de Sant Pau Narbonenc, presidida pel rector d’Anglesola i Tàrrega, Mn. Josep M. Vilaseca, concelebrant amb altres capellans de la Unitat Pastoral de Tàrrega acompanyats del diaca Joan Novell, pronunciant l’homilia Mn. Abel Trulls, rector de Bellpuig.

En els primers bancs de l’església hi eren els Prohoms d’Anglesola i l’Ajuntament presidit per l’alcaldessa Carme Miró. Abans de la missa es feu la cerimònia a la Plaça de l’Església de la benedicció dels quatre punts cardinals del terme davant de l’església  de Sant Pau de Narbona. Acabada la celebració eucarística hi hagué la processó per l’entorn de la plaça amb la benedicció dels Panets de la Caritat, seguida d’una participada veneració de la Santa Creu, interpretant-se els Goigs a la Santa Creu.

En el repartiment dels Panets de la Caritat es repartiren 12.000 racions (600 Kgs.), d’aquest petit panet circular cuit sense llevat. Enguany, degut a la pluja, es repartiren a l’interior del temple parroquial. Ho feren l’alcaldessa, regidors i els  Prohoms de la vila, que estan sota el patronatge de la Verge del Roser. Segons la creença popular els panets col·locats als camps i habitatges guarden dels danys de les tempestes de pedra durant tota la campanya, i també la salut dels devots.

Informa: Josep Castellà / Fotos: Clara Carbonell i Josep Castellà