Càritas Diocesana de Solsona celebra la seva Assemblea Anual

El dia 25 de maig la població de Cardona va ser l’amfitriona de l’Assemblea de Càritas Diocesana de l’any 2019.

Amb el lema “Compartim Compromís” es va iniciar l’Assemblea, amb la participació de 108 persones entre Agents i Voluntaris de Càritas acompanyats del Sr. Bisbe Mons. Xavier Novell, el Delegat Diocesà, el Director de Càritas, sacerdots i consiliaris de Càritas.

L’acollida dels assistents per part de Càritas Cardona fou fraterna i de profunda amistat tot compartint l’esmorzar de germanor. Seguidament entraren al local on varen celebrar l’Assemblea.

La pregària inicial i unes paraules de benvinguda a càrrec del president de Càritas de Cardona, Sr. Alfons Sort, introduïren el temari propi de l’Assemblea. El Director de Càritas Diocesana, Sr. Joan Elias, va agrair l’assistència i va expressar la satisfacció per haver pogut atendre la majoria de persones que han acudit a Càritas, i va alertar, també, de l’escenari que es presenta en les situacions actuals de pobresa, migració i falta de recursos. Seguidament va fer ús de la paraula el Sr. Bisbe per puntualitzar tres conceptes: “Gràcies, Implicació i Família”  tot recordant el que ja va exposar en la passada Assemblea de Balsareny per potenciar el pla de la Diòcesi sobre les comunitats parroquials que han d’esdevenir Comunitats vives, fraternes, orants i evangelitzadores i va demanar a Càritas Diocesana, que compta amb unes estructures més visibles, atentes i estar al costat de les persones més necessitades, que influeixi a aconseguir  aquest objectiu.

Tot seguit entraren al protocol que comporta una Assemblea, lectura de l’acta de l’Assemblea passada, estat de comptes, pressupostos per al nou any que foren aprovats per unanimitat.

Cal destacar la presentació de la Memòria que forma part de la història de les nostres Càritas, molt ben comentada per la Sra. Roser Rubinat, Secretària de Càritas Diocesana del Bisbat de Solsona, tot puntualitzant les situacions de cada apartat i el reconeixement del treball dut a terme durant l’any.

Un fet important que fou exposat en aquesta Assemblea és l’experiència  de Càritas de Berga sobre l’ús de les “Targetes Solidàries o Targetes Moneder”, ho feren amb la presentació de documentals, a l’estil de cine-fòrum, comentats per les professionals de Berga: Gemma Bajona i Anna Casajuana. La finalitat no és altra que facilitar la compra d’aliments amb una targeta segons les necessitats de cada família o persona. En aquesta targeta hi ha una quantitat de diners, posada per Càritas, que l’usuari fa servir d’una manera normal, així és respecta la dignitat de la persona, fa possible el control de la despesa i l’atenció del voluntari que acompanya la gestió. Una experiència que pot ser útil per altres Càritas.

Una vegada acabada l’Assemblea, van fer una visita guiada a la monumental i històrica església parroquial de Sant Miquel i Sant Vicenç de Cardona acompanyats d’una guia que explicà els principals detalls,  d’una manera especial, el de la Mare de Déu de l’altar  Major.

Una eucaristia presidida pel Sr. Bisbe i concelebrada per sacerdots motivà a la pregària i a l’acció de gràcies. A l’homilia, el Sr. Bisbe va exhortar a ser valents i més en el temps actual, emparant-se en aquelles frases de l’Evangeli: el món no us reconeixerà, sereu perseguits, incompresos, sigueu valents, no tingueu por, la nostra guia i la nostra veritat és l’Evangeli de Crist, amb Ell tot ho podem!

Finalitzar l’Assemblea compartint la taula de la joia i l’amistat, tot esperant la nova Assemblea de l’any vinent que serà a Mollerussa.

Informa: Càritas Diocesana de Solsona

Publicat el dins de El Bisbe, Notícies