El bisbe Xavier administra els Sagraments del Baptisme, Confirmació i Eucaristia

En el sisè Diumenge de Pasqua el temple de Santa Maria de l’Alba acollí el bateig de tres adults, la confirmació de dotze persones i l’eucaristia de quatre membres de la nostra comunitat parroquial. Aquestes celebracions es feren el diumenge 26 de maig  a la missa major de dotze, presidida pel Bisbe de Solsona, Mons. Xavier Novell i Gomà, acompanyat del rector Mn. Josep Maria Vilaseca, el diaca permanent Joan Novell i el seminarista Jordi Marques

La festa tingué la presència de padrins, familiars i nombrosos feligresos de la comunitat parroquial, començant amb una monició d’entrada d’Oriol Sabé, seguint el ritu d’admissió dels catecúmens l’oració i unció d’aquests a l’entrada de l’església. Feta la presentació dels confirmands pel catequista Sabé, pronuncià l’homilia el prelat qui assenyalà: “els cristians som guiats i conduits per un conductor invisible que és l’Esperit Sant i sempre hem d’entendre el que Ell fa per nosaltres”.

Un cop feta la renovació de les promeses del baptisme, els tres catecúmens foren batejats a la pila baptismal i després a dalt del presbiteri hi hagueren la unció, imposició del vestit blanc i el lliurament del ciri encès. A continuació tingué lloc l’administració de la confirmació, amb la imposició de les mans als dotze confirmants seguida de la cerimònia de la crismació, acompanyats del respectius padrins/es, amb les pregàries dels  fidels. En el comiat de la gran festa parroquial s’interpretà pel cor Els àngels de la parròquia la cançó del  Worship Som molt més que vencedors.

En la cloenda de les solemnes cerimònies, el bisbe Xavier Novell entregà als dotze confirmants un pergamí recordatori de la seva confirmació, una petita creu de fusta i una estampa de la patrona Mare de Déu de l’Alba.

Informa: Josep Castellà / Fotos: Josep M. Martí Carnicer

Publicat el dins de El Bisbe, Notícies