Setmana Santa a Cervera 2019

La comunitat cristiana cerverina, enguany, fa una valoració molt positiva de la Setmana Santa, en la que s’ha viscut un clima de comunitat, fraternitat, alegria, oració i donació.

El diumenge de Rams la participació dels nostres escolans va ser molt notòria, en la catequesi de dissabte vam parlar del que significava l’entrada del Senyor a Jerusalem. La Setmana Santa va començar per als més petits de la parròquia amb la Missa Crismal a la catedral de Solsona i la trobada vocacional que va ocupar el Dilluns i el Dimarts Sant, en la qual uns quants adolescents van participar i, realment, cal dir que els canvis han estat molt notoris. Tots van coincidir en el bé que els havia fet la trobada, les converses amb el Sr. Bisbe i l’ambient de germanor que s’havia viscut. En fem una valoració molt bona, ja que la major part dels joves que van participar en la trobada a Solsona han tingut molt bona implicació a la parròquia durant el Tríduum Pasqual.

El Dijous Sant tota la comunitat parroquial es va trobar, després de la missa a l’església de Santa Maria, a l’oratori del Casal Parroquial per compartir un parell d’hores de vetlla al Monument. Es van reunir des dels més petits de 8 i 9 anys fins els més grans de gairebé 90. Hi va haver una molt bona representació de tots els membres de la parròquia. Al voltant del Monument, tot acompanyant al Senyor en l’Hort de les Oliveres, es va viure una intensa estona de pregària vocal, oració personal i música.

En un clima de recolliment interior, es va viure el Divendres Sant amb molta solemnitat. Amb una gran participació en la celebració de la Passió i també en el Via Crucis processional, des de la basílica de Santa Maria fins a l’església de Sant Antoni. Per tercer any consecutiu, la Verge dels Dolors, portada en andes pels joves de la Parròquia, va acompanyar el Sant Crist. Maria, Mare de Déu i mare nostra, sempre als peus de la creu. També participaren en el Via Crucis, com ja és habitual, les matraques del campanar de Santa Maria, indicant-ne la sortida, així com els tambors dels Geganters de Cervera, marcant durant tot el recorregut un ritme lent, tal com pertoca en aquest dia.

La Vetlla Pasqual va reflectir, també, l’estima i la fraternitat de la comunitat. Els joves es van encarregar de les lectures i els més petits van fer d’escolans, un gran nombre de nens i adolescents van participar del servei en l’altar. Per acabar el Dissabte de Glòria: un tall de “mona” i una copa de cava per celebrar que Jesús, el Senyor, ha ressuscitat! Després, els joves es van trobar al casal parroquial per compartir com havien viscut la Vetlla i menjar una mica més de coca. Sorprenentment, en el dia de Pasqua, es va viure el clima de glòria amb una gran participació de nens i joves, i, finalment, en clima d’alegria pasqual; al concloure les diferents misses, els cants de les Caramelles van contribuir sens dubte a fer encara més joiosa i festiva la solemnitat de la Pasqua. “Resurrexit, sicut dixit, al·leluia”.

Agraïts amb tots aquells que van participar en les celebracions, els que hi van col·laborar i els que van portar la llum i l’alegria pasqual.  Bona Pasqua a tothom!

Informa: Parròquia de Santa Maria de Cervera