Recés per a Voluntaris i Personal de Càritas del Bisbat de Solsona

Aquest recés es va fer el mateix dia a les tres zones del bisbat. Publiquem la crònica de la zona Urgell-Segarra.

El divendres dia 29 de març, les comunitats parroquials de Bellpuig, Cervera, Torà, Mollerussa i Tàrrega del Bisbat de Solsona, foren convocats a participar del recés Quaresmal de Càritas que van celebrar al local Parroquial de Tàrrega, amb el lema: “Obre la Porta… Surt a l’Encontre… Camina en Comunitat…”.

El recés fou conduït per Clara Carbonell, Treballadora Apostòlica del Bisbat de Solsona, que va exposar la Visió Diocesana “Una nova organització diocesana al servei d’unes comunitats parroquials evangelitzadores”.

Amb reflexions sobre els Fets dels Apòstols, el pensament del papa Francesc, del nostre bisbe Xavier Novell i del bisbe  emèrit,  Jaume Traserra –al cel sia-, els va situar sobre el panorama real de les nostres comunitats parroquials i la necessitat d’aglutinar possibilitats per tal de no malbaratar esforços i aconseguir una tasca de Servei i Evangelitzadora.

A partir del concepte de deixar d’usar la paraula “Usuari i Pobres” pel concepte de “GERMANS” varen fer una reflexió personal: Ets dels que consideres que Càritas ha de donar les ajudes materials als qui ho necessiten i la formació sociolaboral als qui la desitgen i prou? O bé consideres que Càritas no pot desvincular-se de la missió de l’Església que és la salvació de tot home?

També es varen fer altres reflexions sobre el voluntariat de Càritas Parroquial, treballadors i membres de Càritas diocesana.

El recés va finalitzar amb una eucaristia participada, amb ofrenes adients al treball de Càritas. A l’homilia, mossèn Josep Maria Vilaseca va desvetllar l’amor com a fortalesa principal de la nostra actuació: l’Amor a Déu per damunt de totes les coses, l’Amor als Germans com un destí d’actuació i l’Amor a nosaltres mateixos com a font de fortalesa i vida.

Aquest mateix dia les Càritas Parroquials de la zona del Cardener també varen fer el seu recés Quaresmal de Càritas al local parroquial de Súria. I les Càritas de la zona del Llobregat al Teatre Patronat de Berga.

Informa: Càritas Diocesana