Els fidels targarins visqueren intensament la Setmana Santa

La feligresia targarina visqué amb ferma devoció i participació la Setmana Santa  2019, la qual s’inicià amb la celebració del Diumenge de Rams. Així la benedicció dels rams a Santa Maria de l’Alba, presidida pel rector Mn. Josep M. Vilaseca acompanyat del diaca permanent Joan Novell es feu a la Plaça Major, passejant-se per la nova pavimentació. Seguí la solemne Eucaristia amb presencia de petits, joves i grans i els grups parroquials, i amb els cants dels Àngels de la Parròquia. Tanmateix molt lluïda la benedicció de rams en els temples de les barriades del Cor de Maria, Santuari del Carme i Santuari de Fàtima.

Seguiren les celebracions del Tridu Pasqual,  iniciat el capvespre del Dijous Sant dia 18 amb el Sant Sopar.

La Passió del Senyor la tarda del 19 Divendres Sant, amb el tradicional Via Crucis per la nit, recorrent els carrers del centre de la ciutat, havent sortit de la Parroquial on retornà al cap d’una hora. L’obria la creu processional seguida dels escolans i Armats de Tàrrega,  recuperats farà tres anys pels Amics de la Parròquia. També la presència de la bandera de les Santes Espines portada pels capitans del 2018, la Creu de la Passió o dels Improperis, la bandera dels Pagesos i el Sant Crist de la Sang. Presidia el rector mossèn Josep M. Vilaseca, acompanyat dels lectors parroquials, tancant la desfilada la imatge de la Mare de Déu dels Dolors acompanyada de les dones. La catorzena estació del Via Crucis es feu al presbiteri del temple seguida d’una llarga veneració dels devots al Sant Crist de la Sang o dels Pagesos, acabant amb el trasllat  a la seva Capella. Aquest Via Crucis Penitencial, recuperat fa tretze anys, ha tingut la participació d’una nombrosa feligresia, en una manifestació pietosa plena de gran fervor i de silenci.

Tancant el Tridu Pasqual, la nit del dissabte 20 d’abril, l’església de Santa Maria de l’Alba, visqué solemnement la Vetlla Pasqual, presidida per Mn. Vilaseca acompanyat de Mn. Josep Camprubí i el P. Manel Bonilla, prior del Carme. Al final tots els assistents compartiren joiosament la dolça mona de Pasqua.

Informa: Josep Castellà / Fotos: Josep Castellà, Laia Pedrós i Josep M. Martí Carnicer