Trobada del voluntariat de Càritas Interparroquial de Bellpuig i agrupades

El vespre del passat divendres 18 de gener, al Punt de Trobada Sant Jordi de Bellpuig, es va celebrar una trobada per agrair la gran tasca que els diferents voluntaris i voluntàries i les educadores socials de Càritas Interparroquial de Bellpuig – Vilanova de Bellpuig – Preixana – Seana porten a terme. Hem de reconèixer que el voluntariat és una part molt important de l’entitat, la que fa visible el saber ser, saber fer i saber estar de Càritas.

L’encontre va començar amb una pregària a partir del miracle de la multiplicació dels pans i dels peixos que Jesús va fer després de la seva invitació als deixebles: «doneu-los menjar vosaltres mateixos». Mn. Abel Trulls va recordar que tothom qui col·labora amb Càritas està portant a terme aquesta invitació de Jesús, ja sigui donant literalment menjar, com satisfent alguna de les moltes necessitats que existeixen en la nostra societat.

Seguidament les educadores socials, Elisabet Martínez i Maria Mercè Saladrigues, van exposar quin era el seu treball dins de l’entitat: atendre les persones quan tenen alguna necessitat (acollint-les, acompanyant-les, fent-los-hi un seguiment i derivant-les, si és necessari, a altres Càritas del Bisbat o a altres recursos dels municipis), coordinar programes, contacte permanent amb les institucions públiques dels pobles, organitzar formacions, entre d’altres.

També hi va haver espai per conèixer la realitat dels diferents programes de Càritas. Van ser els mateixos voluntaris que van explicar la realitat de cada un dels serveis que s’ofereix: Rober Pau Casals, Rober Punt de Trobada de St. Jordi, Rebost solidari, Reforç escolar de Bellpuig i de Vilanova de Bellpuig, Aules de català i castellà per a immigrants, Vellesa, i Taller de costura. Cal dir que, a part dels voluntaris d’aquests programes n’hi ha d’altres que col·laboren de forma esporàdica, en ocasions concretes com el Gran Recapte, aportacions econòmiques…

La trobada va acabar compartint un sopar fratern preparat per alguns dels voluntaris mateixos.

Informa: Càritas Interparroquial de Bellpuig – Vilanova de Bellpuig – Preixana – Seana