Trobada Ecumènica a la església parroquial de Tàrrega

El diumenge dia 20 de gener, l’església parroquial de Tàrrega acolli la Trobada Ecumènica entre els catòlics de la Unitat Pastoral Parroquial i els catòlics de ritus bizantí amb una gran participació.

En l’eucaristia presidida pel rector, Mn. Josep M. Vilaseca, concelebraren el P. Taras Kogut (greco-catòlic), capellans de la Unitat Pastoral Parroquial i el carmelita P. Manel Bonilla. També hi fou present el diaca permanent Joan Novell.

L’homilia fou en català i en ucraïnès i en els cants alternaren també el català i els del cor ucraïnès.

En les ofrenes els nens, amb vestits típics ucraïnesos entregaren una imatge de la Verge del Perpetu Socors. I les nenes, vestides de catalanes, portaren una imatge de la Mare de Deu de l’Alba. L’ofrena del pa i el vi fou compartida per nens dels dos països. A l’acabar es cantà l’Ave de Lourdes alternant una estrofa en català i una altra en ucraïnès.

Els ucraïnesos combregarem com tenen per costum amb les dues especies. Els ucraïnesos celebraven aquest dia el Baptisme del Senyor i al final feren l’aspersió als assistents.

Després a la rectoria es feu un berenar fraternal amb productes de Catalunya i de Ucraïna. El P. Taras Kogut regalà a Mn. Vilaseca la imatge pintada a mà de la Verge del Perpetu Socors. I Mn. Vilaseca li donà el record de la imatge de la Mare de Deu de l’Alba, acabant aquesta trobada tan viscuda, fraternal i compartida amb càntics.

Informa: Josep Castella / Fotos: Salvador Cos