Publicada la biografia inèdita del Bisbe Lasala, després de dos-cents anys

Ahir dilluns dia 17 de desembre es va presentar a la sala Bisbe Lasala del palau episcopal de Solsona el llibre “El Bisbe de Solsona Rafel Lasala i Locela i l’historiador Domènec Costa i Bafarull. Presència il·lustrada valenciana a Catalunya” obra de Ramon Planes Albets i que recull el manuscrit original, obra de Domènec Costa i Bafarull.

La presentació va anar a càrrec del Doctor Mn. David Abadías i Aurín degà de la Facultat Antoni Gaudí, acompanyat pel seu autor el Sr. Ramon Planes i Albets. L’acte va finalitzar amb la cloenda per part del Bisbe de Solsona, Mons. Xavier Novell.

Mn. Abadías, en la presentació, va destacar que es tractava d’una obra definitiva i que no només era sobre el bisbe Lasala sinó també sobre la tasca i l’estudi de Mn. Costa. El Sr. Planes va manifestar que el bisbe Lasala era un homes entès en moltes matèries, i va fer esment a la construcció del palau episcopal. El bisbe Xavier va agrair la presència dels ponents i la gran tasca feta pel Sr. Planes i va recordar que el bisbe emèrit Jaume Traserra ha estat l’impulsor d’algunes accions en homenatge al bisbe Lasala.

Aquest llibre segueix l’edició d’una altra gran obra del mateix Costa Bafarull “la Ciudad de Solsona y su Iglesia”. Com es va explicar durant l’acte, el manuscrit publicat per Costa Bafarull l’any 1793 va anar a parar enigmàticament a la Parròquia de Su, on va ser trobat l’any 1878, com a llibre d’ensenyament del rector als infants d’aquella parròquia. Ramon Riu el creia perdut l’any 1895 i no va ser descobert, de nou, fins l’any 1898 a la sala del campanar, avui una de les sales del Museu Diocesà.

Aquesta edició ha coincidit amb la celebració del III centenari del naixement del bisbe Lasala i com a cloenda del 425 anys de la creació de l’Església de Solsona. El projecte finançat pel Bisbat de Solsona ha estat transcrit i realitzat per Ramon Planes.

Els interessats en adquirir aquest llibre històric poden dirigir-se a la Cúria diocesana o bé al Museu diocesà. El preu de cada exemplar és de 30€.

Informa: Redacció

Publicat el dins de El Bisbe, Notícies