Enlairament de 300 globus en la Festivitat de la Puríssima

El dissabte 8 de desembre, Festa de la Puríssima, la Comunitat Parroquial de Tàrrega  continuant la tradició convidà a la feligresia a felicitar la Mare de Déu d’una manera  original i simpàtica en ocasió de l’Eucaristia de la missa major de les 12 del migdia.

Estigué oficiada pel rector, Mn. Josep Maria Vilaseca, acompanyat del diaca Joan Novell, amb la presència dels diferents grups de nens/es de la catequesi acompanyats dels respectius catequistes, membres del Catesplai, Cafè Familiar, i de nombrosos devots que assistiren a la Parròquia de Santa Maria de l’Alba.

En l’homilia, mossèn Vilaseca ressaltà entre altres coses: Gràcies a la Verge Maria que és la portadora de la salvació, Déu ve cap a nosaltres. Avui en la cerimònia de l’enlairament dels globus cap al cel, cadascun d’ells significa una acció de gràcies, una pregària nostra. Els petits i joves de la catequesi parroquial un cop llegides les pregàries de la festa feren l’ofrena d’uns globus i d’un quadre de la Puríssima.

Acabada la missa es repartiren tres-cents globus a tots els infants i també feligresos presents. Cada globus contenia una targeta de felicitació i pregària a la Mare de Déu  preparats pels infants en les sessions de catequesi. Aplegats tots davant de la façana de Santa Maria de l’Alba a la Plaça Major, un cop resada una Avemaria i aixecat el quadre de la Puríssima, els infants de catequesi, joves, familiars i feligresos, deixaren anar conjuntament els 300 globus que s’enlairaren ràpidament cap al cel. Moments abans en mig d’una notable emoció, es repetiren per tres vegades consecutives els crits joiosos  de T’estimem Mare de Déu.

Així mateix el diumenge 9 es feu la tradicional recollida d’aliments i productes d‘higiene a les diverses misses parroquials, tot a benefici de les necessitats de la Càritas Parroquial i de la Creu Roja. I el 15 es farà recollida de material escolar i productes d’higiene i neteja destinats a Càritas Parroquial.

Informa: Josep Castellà / Fotos: Salvador Cos