Presentació del llibre del Beat Ferran Saperas a la església parroquial d’Alió

Representants de la Comunitat Parroquial de Tàrrega es desplaçaren el diumenge 25 de novembre a la població tarragonina d’ Alió, en ocasió de la presentació del llibre El Beat Ferran Saperas i Aluja, CFM. Màrtir de la CastedatDevoció i pregària de les parròquies de Tàrrega i d’Alió – escrit pel diaca i historiador, Joan Novell i Balagueró.

En el temple parroquial de Sant Bartomeu d’Alió, lloc on fou batejat el Beat Ferran Saperas, es desenvolupà l’acte presentant el volum que a Tàrrega es donà a conèixer el passat 21 d’octubre a Santa Maria de l’Alba. Després d’una salutació del rector Mn. Albert Fortuny, l’acte començà amb paraules de presentació de Josep Castellà, membre de la comissió del beat i un dels col·laboradors del llibre. Seguidament Joan Novell Balagueró  comentà aquest treball de prop de dos anys en els seus cinc aspectes: la devoció de Ferran Saperas des de petit i jove; la devoció continuada de la comunitat de creients targarins i d’Alió; les activitats persistents de la Comissió Pro-Causa Germà Saperas; l’emotiva beatificació i construcció de la nova capella i el primer acte litúrgic del nou Beat.

El llibre de les 139 pagines, “de lectura fàcil i amena ”, està acompanyat de 115 imatges, seleccionades dels Arxiu Parroquials de Tàrrega i d’ Alió, del fotògraf Josep M. Martí Carnicer i de la família Saperas Aluja. Ens fa un  recorregut de la vida; el martiri la nit del 13 d’agost de 1936; la constant memòria i devoció de Tàrrega i Alió. També inclou la cerimònia de beatificació a la Sagrada Família de Barcelona el 21 d’octubre de 2017; exhumació de les restes; construcció de nova capella; misses d’acció de gràcies i celebració litúrgica. El llibre té un pròleg del bisbe de Solsona, Mons. Xavier Novell i presentació del Vicari General i rector de Tàrrega, mossèn Josep Maria Vilaseca.

L’acte que tingué una notable assistència del feligresos continuà amb una eucaristia concelebrada presidida per mossèn Albert Fortuny i Mn. Ignasi Olivé, junt al diaca permanent Joan Novell. Seguí una projecció de fotos de Josep M. Martí Carnicer sobre la beatificació, exhumació de les restes, i les misses d’accions de gràcies a Alió i Tàrrega, comentades per Elena Aluja. Familiars del Beat Saperas d’Alió i Valls participaren en el acte en el qual al final Joan Novell autor del llibre, signà molts exemplars.

Informa: Josep Castellà / Fotos: Josep Maria Martí Carnicer