El 34è Aplec a la Mare de Déu del Remei dels Molars

El tradicional Aplec dels Molars celebrà la trenta-quatrena edició el passat dissabte 13 d’octubre a la capelleta dedicada a la Mare de Déu del Remei a la partida dels Molars al terme municipal de Tàrrega. En aquesta capella bastida en el monòlit de pedra es recorda que l’any 1815 un grup de targarins l’erigiren sota l’advocació de la Verge del  Remei, en l’ indret ubicat a la cruïlla formada pel camí, avui carretera, que va de Tàrrega a Sant Martí de Maldà, i el  que va de Verdú a Bellpuig. Després el 1945 fou refeta per l’Ajuntament i el 1985 es remodelà i amplià amb una zona enjardinada.

Enguany un grup de trenta-sis devots s’hi aplegaren al matí en aquest recinte dels Molars dedicat a la Verge patrona de la comarca de la plana d’Urgell, uns arribats en vehicles i altres fent una caminada. Feta una breu explicació històrica de la capella per Jaume Aligué de la junta d’obres parroquial, es resà el sant rosari acabant amb les dues pregàries encomanades pel papa Francesc, d’advocació a la Verge Maria i a Sant Miquel.

Seguí una eucaristia presidida per Mn. Josep Maria Vilaseca, rector de Tàrrega, en quina homilia significà entre altres: “la Mare de Déu ens recorda que el remei de les nostres vides és Jesús i Ell és l’autèntic remei per a la nostra salvació”.

Es feren també diversitat de pregàries dels fidels. Els cants foren dirigits per Antoni Torres amb acompanyament de l’organista Jesús Balletbó, entonant-se la tradicional  Pregària a la Verge del Remei del mestre Lluís Millet. Al final s’interpretà l’Himne a la Verge dels Molars (1986), lletra de Lluís Serra i música de Mn. Carles Melé. Aquest aplec anyal acabà compartint-se un esmorzar, on es repartiren unes pomes portades des de la comarca urgellenca pel col·laborador Josep Salvadó.

Informa: Josep Castellà / Fotos: Salvador Cos i Josep Castellà