Valoracions sobre els exercicis espirituals

Del 30 de juliol al 4 d’agost es portaren a terme, al  Seminari de Solsona, els ja tradicionals exercicis espirituals, predicats enguany per Fr. Fernando Ruiz Valero, mercedari, resident actualment al Monasterio del Pinar (Teruel).

El fil conductor de les meditacions fou: “CRIDATS a VIURE l’AMOR de DÉU”.

Mostra de tot allò que s’hi va poder experimentar són algunes de les valoracions que els mateixos participants ens aporten:

“…el silenci, és el protagonista aquests dies i és bonic, perquè el nostre món està ple de soroll”

-“Han estat uns exercicis <<molt recomanables>>. Gràcies per les meditacions!”

-“Necessito els exercicis espirituals cada any, doncs una cosa és la participació en una formació i l’altra, els exercicis, … quelcom que em sobrepassa. Les meditacions escoltades i pregades m’han aportat una gran obertura de camins”

-“ Ha esta bonic repassar la meva història personal amb Déu perquè,  malgrat els alts i baixos, me n’he adonat que Jesús no ha deixat mai d’estar al meu costat”

-“Estic profundament agraït per l’experiència viscuda aquests dies”

-“Quan vinc als exercicis i participo dels mateixos, vaig trobant el significat profund a tantes coses…”

-“Aquests dies he renovat el gust a estar davant el sagrari! De les meditacions, em quedo amb alguns “punts força”, que han estat vitals per a mi”

-“L’experiència ha estat molt enriquidora. M’he n’he adonat que el <<silenci interior>> és propi de cadascú i que s’hi arriba quan tens la pau interior necessària que el propicia. Agraeixo les meditacions rebudes perquè m’han arribat al cor de manera planera i senzilla. La música de l’orgue a l’eucaristia, ha estat un gran regal!”

-“Esperava els exercicis espirituals amb moltes ganes! M’han aportat nous camins de pregària. He viscut les eucaristies de manera molt emotiva”

-“Demanava molt al Senyor de poder anar als exercicis! Li dono gràcies perquè ha pogut ser així  i com que la música m’agrada he pogut viure, des de la bellesa, aquest amor especial que ens té Jesús”

-“…l’amor transmès, …et projecta llàgrimes. Agraeixo al P. Fernando el ventall de colors que ens ha aportat a través de les diverses meditacions”

-“Necessito venir als exercicis! M’han encantat i m’han fet un gran bé perquè em donen entusiasme per a la vida ordinària. La vivència viscuda aquests dies m’ha fet experimentar de nou aquesta reconversió, fruit d’aquest amor tan gran de Jesús per a la persona humana”

-“Allò viscut, vist i escoltat aquests dies, m’ha fet adonar de coses importants en mi. Els exercicis espirituals, permeten celebrar els misteris de Jesús en pocs dies i això és un gran regal que ens fa el Senyor”

-“Em fa un gran bé veure a la gent pregant. Quan veig gent que ho fa  i que amb gran amor, acompanya Jesús al sagrari, em fa venir més ganes de fer el mateix i de dedica-li, encara més temps”

Concloem amb la valoració del mateix P. Fernando:

-“Per posar una imatge a allò viscut aquests dies, em quedo a la imatge que vaig fotografiar prop del monestir i és la d’un pi petitíssim que neix en el sí d’un petit bosc.

Viure aquests exercicis amb vosaltres m’ha portat a repensar moltes coses. M’he n’he adonat que els he viscut amb una porció de l’Església que té un gran desig de renovar-se.

Estic admirat de compartir la pregària amb vosaltres i d’endinsar-me en les vostres vides, perquè veig que el Senyor no para de fer-hi miracles.

M’ha agradat compartir uns exercicis amb presència mixta de laics i sacerdots”.

Informa: Comissió de recessos i exercicis de la Delegació de N. E.