Trobada d’Amics del Cottolengo del Pare Alegre

Montornès de Segarra celebrà el dia 11 d’agost la vint-i-setena trobada dels Amics del Cottolengo del Pare Alegre de Barcelona. Una tradicional festa organitzada per voluntaris del centre i col·laboradors de la població lleidatana. Aquesta és una sortida estiuenca molt esperada amb l’objectiu de facilitar un dia d’esplai i germanor a un nombrós grup dels seus residents.

Així doncs, s’hi aplegaren cinquanta-cinc residents del Cottolengo acompanyats de deu voluntaris, al capdavant dels quals hi havia Josep Martínez com a responsable del grup i un veterà col·laborador des que s’iniciaren les trobades. Els acompanyava també el germà Gabriel Gómez de la branca masculina de las Hermanas Servidoras de Jesús del Cottolengo del Padre Alegre. L’expedició fou rebuda a Montornès de Segarra per veïns d’aquesta població.

Els actes començaren amb una missa de campanya oficiada pel capellà Pare Manel Pousa, creador de la Fundació Pare Manel, ajudat per mossèn Antoni Bordes, rector de la població. Les pregàries les feren voluntaris i residents del centre, i les músiques anaren a càrrec de la coral parroquial.

Després, es disputà el tradicional encontre de futbol entre els equips A i B del Cottolengo guanyant el primer als penals, per 3 a 2. S’entregà un trofeu, una pilota de reglament i medalles commemoratives als jugadors per la diputada provincial Marta Huguet, Mn. Antoni Bordes i el periodista esportiu Xavier Valls. Mentre, un altre grup es desplaçà a visitar el Santuari de Sant Pere Claver de Verdú.

Continuà la trobada amb vermut a la pista municipal seguint el dinar de germanor a l’estatge social col·laborant-hi un equip de cinc cuineres, aplegant-se al voltant de la taula una vuitantena de persones, entre els qual s’hi trobava convidat el conegut Pare Manel.

Al final se celebrà un fi de festa moderat pel periodista de TV3 Xavier Valls, en el qual es feu homenatge al cronista targarí Josep Castellà Gené entregant-li una artística placa de ceràmica en senyal d’agraïment “a la seva  constància i divulgació en pro de les Germanes de Calcuta i del Cottolengo”. Seguiren uns mots d’agraïment a l’equip de voluntariat i al promotor de les trobades Ignasi Anglarill, voluntari de la institució i alma mater d’aquestes. Fet un brindis tancà la jornada el cantautor Flavià Huguet  amb unes cançons populars molt celebrades .

El Cottolengo de Barcelona acull cent setanta residents sota la direcció de la comunitat de religioses de la Congregació de las Hermanas Servidoras de Jesús del Cottolengo del Padre Alegre. La fundació té al món nou cases: dues a  Colòmbia, a les ciutats de Buenaventura i Popayan; una a Lisboa (Portugal), i sis a Espanya: Valencia, Madrid, Santiago de Compostela, Alicante, Las Hurdes (Càceres) i la casa mare de Barcelona. La benèfica institució que compta amb el suport d’un gran equip de voluntariat en diversitat d’edats, fou creada pel pare jesuïta Jacint Alegre Pujals fa vuitanta-set anys.

Informa: Josep Castellà