47 anys dels festivals artístics de Càritas a la Residència de Sant Antoni

La tarda del divendres 6 de juliol, l’acollidor jardí de la Residència Sant Antoni de Tàrrega visqué l’especial vetllada de l’onzè aniversari del programa Càritas a la Residència, continuador de Càritas a la Ràdio, amb col·laboració dels voluntaris del Programa de Suport a la Vellesa de Càritas Parroquial. Un festival artístic que cada primer divendres de mes se celebra organitzat des de Càritas amb la participació d’artistes afeccionats locals i de comarques lleidatanes.

La festa tingué la participació del grup d’havaneres Arrels de la Terra Ferma, de Lleida, una formació dirigida per Jordi Vivas. Així mateix intervingué la rapsode d’Anglesola, Angeleta Orpella, una col·laboradora des dels primers festivals, i la recitadora local Mercè Martínez. Tot constituí una simpàtica i entretinguda commemoració molt celebrada pel més del centenar d’assistents, obsequiats amb un especial berenar i el brindis final.

Hi hagueren parlaments al·lusius al 47è  aniversari, destacant-se la dilatada i meritòria tasca del gran voluntariat que el fa possible. Intervingueren Ezequiel Rufes, director de Càritas Parroquial Tàrrega; Mn. Josep M. Vilaseca, vicepresident del Patronat i rector de Tàrrega; i Josep Lardiez, director de la Residència Sant Antoni. Interpretades diversitat d’havaneres pel grup lleidatà, es feren uns apunts històrics de la llarga trajectòria del programa per Josep Castellà, membre de l’equip fundador, que té la col·laboració des de fa vint-i-sis  anys de Maria Teresa Torres.

El festival benèfic de Càritas a la Residència, és continuador del qui fou el popular espai Càritas a la Ràdio, iniciat el 2 de juliol de 1971, el qual durant  trenta i cinc anys retransmeté en directe Ràdio Tàrrega. Aquestes vetllades artístiques s’han continuat de forma ininterrompuda assolint-se, en aquest juliol del 2018, els seus quaranta-set anys amb l’edició numero 537. En el llarg historial hi han intervingut més de cinc mil voluntaris, uns  deforma individual i altres col·lectivament. La nova temporada d’actuacions, caminant ja cap al 48è aniversari, s’endegarà oficialment el proper 14 de setembre

Informa: Josep Castellà / Fotos: Montse Ginestà