La Parròquia de Tàrrega celebrà la gran festa del Corpus

Els feligresos targarins celebraren el diumenge 3 de juny la gran festa del Corpus, organitzada per la Parròquia de Tàrrega amb col·laboració del bestiari local, grups parroquials i entitats.

La celebració començà a les set de la tarda celebrant-se una solemne Eucaristia a l’església de Santa Maria de l’Alba, presidida pel rector Mn. Josep M. Vilaseca, concelebrant amb els preveres Mn. Josep Camprubí i Mn. Joan Viladot acompanyats del diaca Joan Novell.

Acabada la missa entrà amb tota solemnitat l’Àliga de Tàrrega al temple, fent la tradicional dansa davant la custòdia en senyal d’homenatge dels targarins al Santíssim.

A continuació seguí la tradicional Processó de Corpus amb la presència de l’Àliga de Tàrrega i les banderes de: Sant Antoni, Sant Crist Trobat, Carme, Fàtima, Cor de Maria, Mare de Déu dels Dolors, Sta. Teresa de l’Infant Jesús, dels Pagesos, els Gamfarons, Santes Espines i Mare de Déu de l’Alba. Encapçalaven la comitiva el grup de gegants de la Fal·lera Gegantera de Tàrrega. Hi eren presents un grup d’infants de la primera comunió i els seus catequistes, els Capitans de les Festes de les Santes Espines dels anys 2018, 2017 i 2016; L’Àliga i la musica del Grup Espremulls.

La Processó es feu en un ambient de gran silenci, devoció i recolliment, recorrent els cèntrics carrers d’Agoders, Plaça del Carme, Carme, Santa Anna, Santa Maria, Sant Joan per arribar a la Plaça Major. Aquesta feu  aturada en un bonic altar situat al carrer Carme on es feren pregaries davant del Santíssim, acompanyada de tots els estendards i els Capitans. Davant la façana principal de la Parroquial les deu banderes participants renovaren la secular tradició dels acataments fent les reverències al Santíssim, seguida d’una pregària i benedicció final del rector Mn. Josep Maria Vilaseca, entonant-se l’Himne Eucarístic.

Informa: Josep Castellà / Fotos: Josep Maria Martí Carnicer