Joves pelegrins sirians recorren el Camí Ignasià passant per Verdú i Tàrrega

Impulsada pel sector social de la Companyia de Jesús, aquests dies es desenvolupa la campanya Camins d’Hospitalitat, participant-hi una norantena de joves refugiats sirians que resideixen a diferents països europeus. Aquests joves peregrinaren del 8 a l’11 de juny pel País Basc, i entre el 12 i el 16 per Lleida i Barcelona, compartint així les seves vivències en un intercanvi cultural fent el Camí Ignasià.

Aquestes rutes s’organitzen anyalment recorrent els pelegrins diversos trams del Camí Ignasià, primer al País Basc i Navarra i després a Catalunya.

A Catalunya travessant Lleida arribaren el dimecres dia 13 de juny al Palau d’Anglesola seguint a peu els 25 quilometres fins a Verdú. En aquesta població, bressol de Sant Pere Claver, foren acollits al Refugi Casa Natal de Sant Pere Claver, per després ser allotjats al Casal Verduní on soparen i dormiren. Foren atesos per voluntaris de l’Associació Alba i verdunins, intercanviant-se músiques i danses, amb la presència dels Grallers i geganters de la vila.

El matí del dia 14 feren a peu el camí ignasià de Verdú a Tàrrega amb una recepció oficial a l’Ajuntament amb paraules de benvinguda de l’alcaldessa Rosa Maria Perelló, i obsequiats amb un avituallament. Després visitaren el temple parroquial de Sta. Maria de l’Alba rebent explicacions històriques de Jaume Aligué i Josep Castellà, membres de la Junta Parroquial d’Obres, i també dels seus grans murals pel seu autor el pintor Josep Minguell Cardenyes.

L’estada a Tàrrega acabà visitant el Museu Comarcal d’Urgell i el Call Jueu, marxant després en autocar direcció Montserrat on pernoctaren. L’endemà seguiren a peu de Montserrat a Manresa per anar a la Cova de Sant Ignasi, acabant la ruta a Barcelona. Els acompanyaven per terres lleidatanes els mossens de la Companyia de Jesús, Roger Torres i Quim Pons, de Lleida, i la targarina Rosalia Orobitg, de l’Escola de Bellvitge.

Informa: Josep Castellà