Novena en honor de les Santes Espines i la Mare de Déu de l’Alba de Tàrrega

Des del capvespre del passat dia 4 i fins al dissabte dia 12 a la parroquial de Santa Maria de l’Alba, i com  a pròleg  de les festes en honor de les Santes Espines i la Mare de Déu de l’Alba, se celebra la tradicional Novena. Unes festes patronals que estan dedicades: la jornada del dia 13 a les Santes Espines, i el dia 14 a la Verge de l’Alba. Així mateix el dia 15 a Sant Isidre, el patró de la pagesia.

En cada dia de la Novena s’oficia l’eucaristia a la capella de la Mare de Déu dels Dolors i del Santíssim, a càrrec dels  preveres de l’arxiprestat de Tàrrega acompanyats del rector Josep Maria Vilaseca i el diaca Joan Novell. Cada jornada s’alternen en les pregàries i ofrenes els grups parroquials de: grup d’Oració i Amistat, de neteja i ornamentació, Missions i Mans Unides, Vida Creixent, Adoració i Pregaria, Curs Alpha, Evangelització, Fe i Vida. També els de Catequesi, Càritas Parroquial, el Carme, el Cor de Maria i la Frater.

Els solemnes oficis de les festes patronals enguany estaran predicats pel religiós mercedari P. Carmelo Portugal, amb motiu dels 800 anys de l’ordre de la Mercè.

Destaca el migdia del diumenge dia 13 la tradicional Processó de les Santes Espines i el seguici popular amb tot el folklore targarí, celebrant-se l’acte de benedicció de l’aigua davant la Creu del Patí a la Plaça Major, demanant la pluja pels camps i la protecció de la ciutat. Així mateix en el solemne ofici de les Santes Espines es farà la tradicional veneració de les preuades relíquies, pel poble i les autoritats. I a la sortida de la missa les relíquies seran honorades a la Plaça Major amb el Ball de l’Àliga.

I el dilluns 14 al migdia, l’Ofici en honor de la Patrona, la Mare de Déu de l’Alba, amb l’ofrena floral de les capitanes a la patrona targarina i el cant del seu Himne.

Informa: Josep Castellà